• Scarlett

Vad är egentligen en "Sparkdräkt"

Jag har alltid trott att det var som en liten overall ungefär, fast för bebisar då, men nu säger min kompis att det är som en body mer, byxa och tröja ihop...

Hon skrattade åt min nya body nämligen och sade att jag såg ut som en bebis i sparkdräkt...

• Svar på tråden Vad är egentligen en "Sparkdräkt"
  • Themis

För mig är en sparkdräkt en hel overall, ofta inklusive fötter-bebisen kan sparka hur mycket den vill men kan inte komma ur, ungefär, och hålls varm effektivt.

• Amazina

Nä... En sparkdräkt är väl en sån där orange reflexklädd overall som man just åker spark i??

• Scarlett
    Themis skrev 2009-09-22 11:19:03 följande:
    För mig är en sparkdräkt en hel overall, ofta inklusive fötter-bebisen kan sparka hur mycket den vill men kan inte komma ur, ungefär, och hålls varm effektivt.
    Så trodde jag också...
  • Skrik och Panik

sparkdräkt är en hel dräkt med fötter, en body är som en tröja man knäpper under rumpan

• Scarlett

Skrik och Panik skrev 2009-09-22 11:23:53 följande:

sparkdräkt är en hel dräkt med fötter, en body är som en tröja man knäpper under rumpan
    Precis, så tycker jag också. Men hon kallade min body för sparkdräkt.
  • Themis

amazonas: Det där är ett betydligt senare påfund, bebisar har haft sparkdräkt betydligt längre än det har funnits reflexvästar.

Jag läste för övrigt att torrdräkt för dykare också ibland kallas för sparkdräkt.

• Amazina

Och trosor med inbyggd svaveldetektor kallas också för sparkdräkt. (Uttalas dock på engelska= gnista) De används bland folk med flatulensbesvär. Varje gång en liten rökare slinker ut detekteras svavelgasen, en låga tänds och fisen brinner upp. Kan även svida lite i rumpehåren.

Svar på tråden Vad är egentligen en "Sparkdräkt"