Hur snabbt efter förlossningen kunde du gå promenader?
Jag har blivit riktigt tung under min graviditet, dels är jag liten till växten i vanliga fall och rätt tunn och min mage har hela tiden legat i överkurva. Jag har helt enkelt inte ORKAT röra mig mer än tjugo minuter per dag.
I vanliga fall vill jag röra mycket på mig vilket jag också behöver för att hålla ett BMI på typ 22-23.
I andra trådar jag skrivit i om hur jag ska komma i form efter förlossningen så är det enda alla mässar BARNVAGNSPROMENADER, BARNVAGNSPORMENADER, tydligen ska dessa göra underverk *lite ironisk...*
I alla fall så undrar jag hur snabbt efter förlossningen jag skulle kunna tänkas gå ut och gå efter förlossningen, enligt många i trådarna här är det fullständigt förbjudet och livsfarligt att ens tänka på att gå ner i vikt med bra käk första tiden, det enda som man ska fokusera på är promenader...
Jag erkänner att jag tänker endel på vikten (hemsk blivande mamma, ALLT fokus borde naturligtvis ligga på bebisen...), och att jag KOMMER kämpa från dag ett med att gå ner, kan jag inte gå ut på dessa promenader så blir det på andra vis men det ska man inte tala högt om, det finns två alternativ: gå ner av amningen eller inte gå ner av amningen och fortsätta vara tjock.
Frågan lyder: när var du ute på din första promenad efter förlossningen?