Frågor till er som tar extra progesteron/har lågt progesteron
Testar att lägga in mitt inlägg här istället...Hoppas nån kan svara
Hej!
Har gjort en utredning som inte visar på några problem, läkaren vi har är en lång historia.......*suck* Hur som helst har jag äntligen fått tag i en annan som ska komplettera oss med att ta hormonprover på mig som våran läkare vägrar att ta.
Har bara lite frågor till er som har lågt progesteronoch hoppas på endel info även om jag inte vet hur det ligger till med mitt värde än. Jag vet att jag har ÄL så jag antar att om de hittar nåt så är det just progesteronvärdet...
Här är alla fall endel saker jag undrar över:
- Kände ni själva på er eller hade några problem med era hormoner innan ni fick besked att det antagligen var där som problemet låg? (Har själv haft mycket "problem"med hormoner sen jag fick vår dotter 2005 som gjort att jag hela tiden trott att det kan ha med hormonerna el snarare prog.värdet att göra).
-Har ni haft mycket pms besvär eller annat som jag skrev ovanför?
-Är det svårt att få ordning på progesteronvärdet eller får man bara tex vagiatorer och så höjs värdet fort?
-Hur lång tid tog det innan ni blev gravida med hjälp av det?
-Ges det olika doser och alltid i vagiatorer osv?
-Vad har era läkare sagt om möjligheterna med progesteron för er? (alltså förutsatt att ni inte har andra problem).
-Om nån tempade, syntes det på er kurva?
Hoppas nån kan svara, det skulle hjälpa mig mycket innan jag får komma till läkaren!