• MammaTillPrinsessor

Aktiviteter och datorspel till 7-årig tjej?

Hej!

har en 7-årig tjej och undrar vad era 7-åriga tjejer brukar göra när de leker med kompisar och har ni några bra förslag på datorspel till en 7-åring?
    Min tjej har varit lite blyg och har nu mer vänner hemma men det är lite trögt ibland-tänkte hjälpa henne på traven...

• Svar på tråden Aktiviteter och datorspel till 7-årig tjej?
  • MammaTillPrinsessor

*puff* Inga förslag på bra datorspel tex?

• m med tre stjärnor

jo det har jag!
    Josefins skolhjälp spel, finns massor olika, min dotter har matterallyt och något där man lär sig engelska...
    Sen har hon ett lassemaja spel som är kul och hon tar gärna till de gamla kalle kunskap spelen.
    Rut och knut är jättekul tycker jag!

Hon leker inte jättemycket med kompisar (hon är inget bra på att leka) men hon älskar att göra expriment, dansa och sätta upp shower. Många leker med little pet shops och hon har flera stycken men leker inte jättemycket med dem.

• m med tre stjärnor

kom på en grej till, hon älskar att spela på internet. penningborg.nu och panfu panda, barbie och annat som hon googlar sig fram till....

• Kodia

Min dotter och hennes kompisar brukar tex:
    leka med petshops och tex bygga hus till dem av gamla kartonger
    leka med Barbies
    bygga med lego
    rita
    vara ute och leka (gärna egenpåhittad lek)
    spela singstar
    De brukar hitta på massa olika saker, tex att göra fallskärmar till gosedjuren och låta dem hoppa nedför trappan, plocka massa vinbär och be om att få göra sylt, osv

Om du vill hjälpa dottern kanske du kan förse dem med bra pysselsaker?

• Panzergrenadier

Tipps på bra spel är enkelt :)
    GTA
    Postal 2
    CS
    Half Life
    ZOG's Nightmare
    Nja skämmt åsido
    Men spel som Josefins skolhjälp, matteraketen m.m är bra för barn i hennes ålder :)

• Pinje

Pettson och Findus gillar min sjuåring. Lite matte och klur och en massa mucklor. :)

• MymlanMy

Kapsyljakt med Anki och Pytte är ett jätteroligt dataspel. Min son (4 år) och hans kusin (7) har spelat det vid många tillfällen det senaste året. De får aldrig nog, det är jättekul.

• Svartkatt

Tycker att svt.se har riktigt bra spel också om man bara ska spela över nätet.

Svar på tråden Aktiviteter och datorspel till 7-årig tjej?