finns många olika försäkringar å bolag, men kolla tex researangörens försäkring om skadestånd vid invaliditet vid tex överfall å dyl max 400 000,-
medans hemförsäkringen har max 500 000,-
kan inte påstå att det skulle vara sämre...?
detta med ett år som du nämner gäller åtminstone i resebolagensförsäkring!.. så jag vet inte vad du menar...
att man inte kan arbeta när man är sjuk, nä då är man ju sjukskriver på sv försäkringskassan även om man befinner sig utomlands, läkaren i utlandet skriver läkarintyg (så funkade det för mig å andra jag känner i allafall)
Sen är det väll alltid bra att ha en personförsäkring, sjuk å olycks försäkring på fritiden, pansionsförsäkring, bil, hem, båt, fritidshus, golf, rese, samlings, djur, barn, graviditet....
nåja alla väljer hur man vill ha med sina försäkringar, men jag kan råda den som har usel reseförsäkring i sin hemförsäkring byta bolag! oavsett om man tar researangörernas försäkring så måste man förlita sig på sin hemförsäkring vid allvarligare händelse.
resebolagets extra försäkring råder jag till den som inte har råd att ligga ute med någon tusenlapp, några veckor,
samt till den som åker på en dyr resa så att man får tillbaka dagsandelar vid kortare sjukdom.
resebolagets avbeställningsförsäkring råder jag till den som inte har det i hemförsäkringen/kortförsäkringen el dyl.
samt till den som bokar sin resa i god tid , då fördelen med resebolagets avb, skydd är att du kan ändra resemål å dyl utan extra kostnad.
Viktigaste av allt är att du läser på om olika försäkringar och väljer den som passar just dig bäst!