• UmmAminah

1a pergo kuren, efter äl. Fler?

Jag vet att det finns en del pergo trådar men jag kan inte hitta nån ny, med folk som e lika gröna o frågvisa som jag är! hehe

jag är på försök 17 eller nå sånt o har enligt det ena blodprovet egen äl, oregelbunden cykel dock. så inte vet jag, fick pergo iaf.

Hitta hit då vettja så kan vi skravla lite fram till bim.. jag sitter o funderar på biverkningar o symtom. vi kan dela med oss till varann.

• Svar på tråden 1a pergo kuren, efter äl. Fler?
  • Lizz

Hejhej!

Jag skall också börja med Pergo men har inte fått mens än..

Jag har också egen äl/ägg, men verkar som inte äggen släpper..

Känns väldigt nervöst då man läser om alla läskiga biverkningar, som om PMS inte är nog;)

Hur länge har ni försökt bli gravida?

• UmmAminah

ok hur vet man att äggen inte släpper?
    hur länge har ni försökt?
    jag skrev där uppe hur länge vi försök. jag har tappat kollen men det e från maj 08 iaf. 16-18 försök nånting.

ja jag va väldigt orolig för att ta dom oxå men intalar mig själv att det bara är när man använder pergo väldigt länge som risken för canser ökar! *vislar o tänker på annat*
    Annar så har jag inte fått nå direkta biverkningar än, har snarare känt mig "bättre"
    jag hade ömma bröst fram till äl o nu e dom helt mensiga, inte en känsla. så märkligt.

• Lizz
    UmmAminah skrev 2009-09-24 12:02:15 följande:
    ok hur vet man att äggen inte släpper? hur länge har ni försökt? jag skrev där uppe hur länge vi försök. jag har tappat kollen men det e från maj 08 iaf. 16-18 försök nånting. ja jag va väldigt orolig för att ta dom oxå men intalar mig själv att det bara är när man använder pergo väldigt länge som risken för canser ökar! *vislar o tänker på annat* Annar så har jag inte fått nå direkta biverkningar än, har snarare känt mig "bättre" jag hade ömma bröst fram till äl o nu e dom helt mensiga, inte en känsla. så märkligt.
    Många får ju ta ett blodprov en viss dag för att se om man haft äl eller ej, har man inte haft det men har ändå ett moget ägg vet man ju att de inte lossnat.
    Jag har aldrig tagit detta blodprov men däremot har jag gjort VUL två ggr runt dag 25-27 i cykeln och då har jag haft ett moget ägg runt 20 mm men det har inte lossnat.
    Dessutom har jag inte blivit gravid på ett år så något är ju knas;(

Haha va bra=) Många man läst om som har biverkningar är sånna som även mår dåligt av p-piller. Jag mår kanon på p-piller och beter mig mer normalt haha Har även mycket mer PMS och skräp utan p-piller. Så jag hoppas jag också mår bra av lite hormoner=)

När har du BIM?
  • UmmAminah

jag kan inte käka p piller, det enda bra med det är att jag får mindre pms.
    jag bara blöder hela tiden o blir helt obalanserad.
    så därför tänkte jag att det här blir katastrof, men inte hittills. ta i trä.

jaha, ok då förstår jag. varför vill det inte släppa då? kroppen gör mycket konstigt.

jag har bim.. vet inte hahah när jag startade tråden trodde jag jag hade haft äl men jag tror jag hade det i förrgår. eller ganska säkert i förrgår.
    på dag 19, hade trott jag skulle få det lite tidigare med pergo men. :/
    när har du bim då?

• Lizz
    UmmAminah skrev 2009-09-24 12:40:48 följande:
    jag kan inte käka p piller, det enda bra med det är att jag får mindre pms. jag bara blöder hela tiden o blir helt obalanserad. så därför tänkte jag att det här blir katastrof, men inte hittills. ta i trä. jaha, ok då förstår jag. varför vill det inte släppa då? kroppen gör mycket konstigt.jag har bim.. vet inte hahah när jag startade tråden trodde jag jag hade haft äl men jag tror jag hade det i förrgår. eller ganska säkert i förrgår. på dag 19, hade trott jag skulle få det lite tidigare med pergo men. :/ när har du bim då?
    Jaha ok, för mig är det tvärtom mensen som en klocka och kroppen på topp med p-piller=) Hoppas jag blir gravid snart så kag kan få äta igen haha

Jag vet faktiskt inte varför det inte gör det, mina hormonprover är helt normala. Är tydligen inte så ovanligt om man läser här på FL iallafall=)

Jag har ju inte börjat ta pergo än, väntar på mensen som jag har lite dålig koll på när den skall komma. Har sedan piller-stopp i aug förra året haft en menscykel på 31-36 dagar men nu sista bestämde sig mensen för att komma på dag 25! Vet inte om det var en mellanblödning eller mens...men om det var mens skall jag väl ha nästa vecka..känner mig lite småsur..hoppas det är PMS;D

Har du kört med äl-stickor? Har du vari på VUL?
  • UmmAminah

ok inte kul när mensen gör lite som den vill. min med, men tur i oturen har jag börjat få äl värk from hell så då vet jag att den kommer 13-15 dagar efter det.

nej inga äl stickor eller vul. gyn sa inget om det, denna cykel ska jag ej ta pergo för hon sa att den verkar på nästa cykel oxå så men ska be om en tid för att prata om varför jag fort. fick äl så sent o kanske följa upp med vul denna cykel iaf. eller nästa.

ska du ta varje eller varannan ?

• Lizz
    UmmAminah skrev 2009-09-24 14:15:24 följande:
    ok inte kul när mensen gör lite som den vill. min med, men tur i oturen har jag börjat få äl värk from hell så då vet jag att den kommer 13-15 dagar efter det. nej inga äl stickor eller vul. gyn sa inget om det, denna cykel ska jag ej ta pergo för hon sa att den verkar på nästa cykel oxå så men ska be om en tid för att prata om varför jag fort. fick äl så sent o kanske följa upp med vul denna cykel iaf. eller nästa. ska du ta varje eller varannan ?
    Ok men så din första pergo var förra månaden?

Men va konstigt att du inte ska göra VUL? Gjorde du inte det förra månaden när du åt pergo? Risken finns ju annars att flera ägg blir befruktade?

Jag vet inte om jag skall ta varje, men jag skall in och göra VUL dag 12-14 för att se hur många ägg som är mogna och då får jag väl veta mer=)
Svar på tråden 1a pergo kuren, efter äl. Fler?