• fröken freja

kan läkaren ha dödat fostret vid grova tryck på magen?

Kom precis hem från vul. Läkaren var en läkarstudent och gjorde hela undersökningen själv med en läkare brevid.
    Hon klämde som bara den på min mage, gjorde riktigt ont. Hade jag inte trott bättre så hade jag kunnat tro att hon försökte göra så jag får missfall.

Är det möjligt att döda fostret och/eller göra så jag får ett missfall när hon tryckte jättehårt och länge på min mage och överallt, på sidorna, uppe, precis på livmodern?

Såg hjärtat slå, vet att befruktning skedde 19 aug. och skall då vara 6+6 men enligt vul är jag på 6+4. Hade blod runt hinnsäcken och de sa att detta är normalt och ingen direkt indikation på missfall.

Det jag är orolig för är hennes enorma tryckande och klämmande överallt på magen, gjorde riktigt ont.

• Svar på tråden kan läkaren ha dödat fostret vid grova tryck på magen?
  • Hannah76

Nej jag tror inte det är möjligt att framkalla ett missfall på det viset.

• fröken freja

Men om ett knytnävslag ska kunna göra det så måste detta kunna göra det?
    Det gjorde mer ont än ett knytnävslag i magen. Det var som om hon var hyrd på mitt ex begäran att försöka ge mig missfall.
    Helt otroligt, aldrig varit med om något liknande, det är väl så när man är försöksperson åt en läkarstudent Och detta visste jag inte om innan besöket.
    Sen plågade hon mig vid vul.et också, aldrig gjort ett vul som gjort ont men detta gjorde Men det är skitsamma bara hon inte gjorde så den lill* dog för då vet jag inte vad jag gör med henne men tyvärr hade det ju aldrig kunnat bevisas att det var hennes fel

Hon verkligen tryckte överallt, skithårt, jag till och med skrek till några ggr. Fattar inte varför hon gjorde det. Riktigt grävde ner fingrarna i magen på mig och tryckte hårt som bara den, överallt.

• drömhus

Eftersom du är så kort gången måste hon ju trycka för att känna och ja, det gör ont. Och att VUL diffar på 2 dgr är ingenting. Det är +- 7 dagar på UL.

Jag tror inte att du får missfall, embryot är så skyddat i sin säck.

• LivetsUnderbaraStunder

fröken freja skrev 2009-09-22 17:27:34 följande:

Kom precis hem från vul. Läkaren var en läkarstudent och gjorde hela undersökningen själv med en läkare brevid. Hon klämde som bara den på min mage, gjorde riktigt ont. Hade jag inte trott bättre så hade jag kunnat tro att hon försökte göra så jag får missfall. Är det möjligt att döda fostret och/eller göra så jag får ett missfall när hon tryckte jättehårt och länge på min mage och överallt, på sidorna, uppe, precis på livmodern? Såg hjärtat slå, vet att befruktning skedde 19 aug. och skall då vara 6+6 men enligt vul är jag på 6+4. Hade blod runt hinnsäcken och de sa att detta är normalt och ingen direkt indikation på missfall. Det jag är orolig för är hennes enorma tryckande och klämmande överallt på magen, gjorde riktigt ont.
    Ne ingen fara tror jag. Barnet ligger mer skyddat än man tror. Tänk när dom gör vändningar på barn då måste dom oxå ta i lite.. Tror du kan vara lugn :D
  • fröken freja
    drömhus skrev 2009-09-22 17:39:24 följande:
    Eftersom du är så kort gången måste hon ju trycka för att känna och ja, det gör ont. Och att VUL diffar på 2 dgr är ingenting. Det är +- 7 dagar på UL. Jag tror inte att du får missfall, embryot är så skyddat i sin säck.
    Men hon tryckte så onormalt mycket och hårt? Ingen gjorde så någonsin med min sons graviditet, men sen å andra sidan, jag var inget försöksdjur åt en läkarstudent då heller
  • fröken freja
    LivetsUnderbaraStunder skrev 2009-09-22 17:40:20 följande:
    fröken freja skrev 2009-09-22 17:27:34 följande:
    Ne ingen fara tror jag. Barnet ligger mer skyddat än man tror. Tänk när dom gör vändningar på barn då måste dom oxå ta i lite.. Tror du kan vara lugn :D
    Jag hoppas det, man blir extra nojjig när de sa att det ligger blod runt hinnsäcken. Och sen sa de att om jag börjar blöda måste jag in på akuten. Inte skulle det förvåna mig om jag börjar blöda pga hennes sadism.
  • fröken freja

Kanske de sa den missfallskommentaren för de visste vad hon kanske åsamkade? Det börjar gå mig åt huvet vad hon gjorde mot mig:-@
    Men seriöst, läkarstudent eller ej, hon borde ju ha fattat att så gör man inte.

• annbom

Jag har också fått göra vul som har gjort väldigt ont eftersom barnet legat som det legat. Det är ingen fara att du får mf för hennes undersökning. Får du mf så får du det oavsett om du gjort undersökningen eller ej. Tänk på hur litet barnet är just nu och hur stort det faktiskt har runt omkring sig så inser du nog att det inte är någon fara. Att du har ont däremot, det förstår jag eftersom jag själv gått igenom det

• fröken freja
    annbom skrev 2009-09-22 18:16:20 följande:
    Jag har också fått göra vul som har gjort väldigt ont eftersom barnet legat som det legat. Det är ingen fara att du får mf för hennes undersökning. Får du mf så får du det oavsett om du gjort undersökningen eller ej. Tänk på hur litet barnet är just nu och hur stort det faktiskt har runt omkring sig så inser du nog att det inte är någon fara. Att du har ont däremot, det förstår jag eftersom jag själv gått igenom det
    Tryckte hon jättehårt överallt på din mage också, länge och hårt, precis som hon försökte nå britsen genom min mage eller nåt:/
    Denna tryckte ÖVERALLT, på sidorna, mitt på livmodern, jag menar totalt överallt runt livmodern, äggstockarna och ovanför livmodern:(
  • annbom

Ja det gjorde han, men jag är nu i v 22+5 och bebis mår bra

fröken freja skrev 2009-09-22 18:18:22 följande:

Tryckte hon jättehårt överallt på din mage också, länge och hårt, precis som hon försökte nå britsen genom min mage eller nåt:/Denna tryckte ÖVERALLT, på sidorna, mitt på livmodern, jag menar totalt överallt runt livmodern, äggstockarna och ovanför livmodern:(
Svar på tråden kan läkaren ha dödat fostret vid grova tryck på magen?