• Mercedes

Röklukt.. Hjälp?

Vi ska flytta in i en större lägenhet.
    Jag undrar om man kan kräva omtapetsering då det luktar mycket rök där.
    Det är alltså en hyreslägenhet eller kan dom sanera bort lukten på annat sätt?

• Svar på tråden Röklukt.. Hjälp?
  • jojjo113

Det beror helt på hyresvärden.. De Måste inte göra det, men det skadar inte att fråga..

Hoppas de går med på det, inte roligt med röklukt...

• jojjo113

Nej det kostar inte så mycket att tapetsera om, men man har träffat alldeles för många snåla hyresvärdar

Men som sagt, fråga snällt, de gör kanske det!

Men de har ingen skyldighet att göra det..

• M82

Jag flyttade tidigare till en helt inrökt lägenhet, både tak och tapeter var gula i samtliga rum, då tapetserade värden om även fast jag inte frågade. Väggarna blev fina men taket i badrummet blev gult igen när jag och sambon duschade där, så se till att du får det tvättat innan de målar ifall du också har ett inrökt badrum.

Lycka till!

• EmmyLee

Jag fick min blivande lägenhet helt omtapetserad och ommåladpga att det var en inrökt lägenhet. Det blev bättre av det.

Tycker definitivt du ska fråga iaf.

• Leeloo

En kompis till min syster flyttade in i en inrökt lägenhet men dom satte ut skålar med typ ättika eller nåt sånt, det drog åt sig så sen var ättikan (eller vad det nu var) alldeles gult. Vet inte om det hjälper mot lukten men det är ju värt ett försök.

• SusanneW82

Vi flyttade inför en månad sen i en inrökt lägenhet och det var kommunalt och det vi fick göra vara att använda en ozonmaskin, tog bort lukten väldigt bra

• SusanneW82

Mercedes en jätte liten maskin inte större än en skolåda.Vet inte hur den funkar, men röklukten försvann. Är samma maskin man använder vid en rökskadad lägenhet

Svar på tråden Röklukt.. Hjälp?