utomkvedshavandeskap???
Hur känner man av ett utomkvedshavandeskap???
Är gravid i v.5 + 4 och har ont i min högra sida som känns bak i ena skinkan och ner i benet...
Någon som vill dela med sig????
Är orolig för detta...
Hur känner man av ett utomkvedshavandeskap???
Är gravid i v.5 + 4 och har ont i min högra sida som känns bak i ena skinkan och ner i benet...
Någon som vill dela med sig????
Är orolig för detta...
Ingen????
hej!
Jag lovar dig att det känns, du kommer garanterat veta att nått är tokigt i kroppen.
det är ca 1vecka sedan jag opererades för just det.
Så här var det för mig: fick fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen,
liknade förlossnings smärta och kom i intervaller för att sedan avta efter ca30 min
efter intervall smärtorna hade jag ändå rejält ont och vanliga panodil o liknande hjälpte inte ett smack. till sist hade jag så ont att jag fick söka akut läkar vård.
man får ju ont pga buken fylls med blod, och smärtan kan "hoppa" till lite
olika ställen i magen = där blod o vätska ligger.
Om du nu inte har jätte ont så ont att du inte kan stå rakt söker du läkar vård omgående annars testa en panodil, värme och vila.
lycka till! och hoppas du inte drabbas!
För min del började det med stickningar och värk på ena sidan. Det höll på under flera dagars tid och sedan fick jag brunaktiga flytningar. Jag kopplade inte att det var ett utomkved så jag gick nog runt 1½ vecka och trodde att allt var okej. I vecka 6 brast äggledaren och jag fick opereras akut. Jag förlorade 1½ l blod och äggledaren.
Nu när jag plussade fick jag en tid för VUL och läkaren konstaterade att denna graviditet satt rätt. Om du är orolig kontakta BM eller KK och be att få ett VUL.
Jag hade enorma smärtor knappt en vecka efter ÄL. I nedre delen av magen, krampliknande.. blödde lite lite i två dagar efter det. Jag har plussat och plusset blir bara starkare och starkare. Kan det ändå ha varit ett utomkvedshavandeskap? Smärtan varade i ca 1 timme. Jag kunde inte sträcka ut magen under den tiden.
Har taigt 2panodil nu och tänkte lägga mig, hoppas dom hjälper...
Nej, så jätteont har jag inte så jag inte kan stå upp men ont har jag...
Anonym (orolig) skrev 2009-09-22 21:59:02 följande:
Anonym (orolig) skrev 2009-09-22 22:08:34 följande:
Anonym (orolig) skrev 2009-09-22 22:08:34 följande: