Förlovningsringar - kanske fel forum..
Är det någon som vet vad det kostar att skriva in en text i förlovningsringar och om det går att ta bort gammal text och skriva in ny? Hjälp? :)
Är det någon som vet vad det kostar att skriva in en text i förlovningsringar och om det går att ta bort gammal text och skriva in ny? Hjälp? :)
Vi betalde 95 kr för gravyren i våra ringar från guldfynd. och tror inte dte går att ta bort gammal text.
Det beror ju helt på vad du ska ha för ringar + var du köper dem. Sen att ta bort gammal text.... hmm... låter som att du ska återanvända en gammal förlovningsring?
tror nog att dom kan ta bort gammal text men då ringen inte är köpt av dig i nån butik brukar de kosta lite mer än när man väljer till text till en ring man köper. skulle gissa på kanske 400kr. gå till olika guldaffärer och fråga.
Får kanske göra det då :) men är det ingen som har erfarenheter av något liknande?
Ingen? :(
Vi köpte våra ringar i en butik här i stan, och där graverade de dem. Dock så blev ena ringen riktigt ful då de hade skrivit fel och blandat två olika stilar. Vi gick då till guldfynd och bytte ut gravyren, kostade en hundring eller nåt. Kommer inte ihåg exakt, men det var absolut inte flera hundra kronor som det kostade...
puff puff!
Gå till en guldsmed som gör det själv och få kostnadsförslag, kanske kan du tom få dem samma dag.
Den gamla gravyren slipar man bort så det ska inte vara några problem.
När man går till butiker som inte gör något själva utan skickar iväg är det tyvärr som bäddat för missförstånd och fel "ju fler kockar"
Måste berätta en rolig sak, en praktikant vi hade berättade att hon fått gå tillbaks med deras ringar för de hade skrivit " XX (minns inte hennes namn) & HANNA.
Ja, problemet var ju att de inte hade koll på sin finska, killen hette Hannu... iof var det ju trevligt att vi kommit så långt att ingen tyckte det var konstigt med två kvinnonamn...
På brollopstorget.se får du säkert ännu mer svar :)
Jag tror att det är ganska dyrt att ta bort gammal text. Det dom får göra är att fylla i gravyren med ett nytt lager guld och sedan putsa ringen. När jag bara skulle ta in en guldring en storlek (alltså ta bort guld) så fick jag betala 1000 kr.
Men ring guldsmeden och fråga, så får du det rätta svaret.
Jag hade två gamla ringar (förlovning och vigselring efter min mormor). Där kunde de inte slipa bort utan var tvungen att lägga i nytt för att dölja. Jag vet inte om det var för att man använde en annan teknik för gravering på den tiden, nu gör man det säkert med en maskin ganska ytligt.
Ring dem och fråga TS, och grattis till förlovningen