• Bebis sugen

Influensaspruta eller ej?

Hur resonerar ni kring att ta svininfluensasprutan?
    Är själv så osäker, har hört båda ris och ros om den.

Vad säger ni?
    För och nackdelar?
    Har en son på 3 månader.

• Svar på tråden Influensaspruta eller ej?
  • La Lola

Här kommer ingen av oss att ta den.
    Känns inte som det behövs.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • queenofangels

kommer troligen inte heller vaccinera mig. känns som dom vet för liote om bieffekterna.

• JWM

kommer ej ta
    jobbar på stort sjukhus, har barn i lägre skolåldern
    men nej vill ej ta

läs tidningar från andra länder tex danmark, finland och englad
    bara sverige som har sådan hysteri...

• Bebis sugen

Någon mer?

Skriv gärna varför ni tagit just det beslutet :)
    Jag måste bestäma mig i veckan, sprutan får jag via jobbet om jag vill ha den...

• Frila2

Jag ska självklart ta. Jobbar på ett stor sjukhus och vill ha den ifall jag ska jobba extra ( föräldraledig). Maken ska ta av anledningen att han jobbar inom vården. Dottern är infektionskänslig så vi behöver skydda henne. Även om hon är långt under 3 år så ska hon också få vaccinet då hon har känsliga lungor utöver sin infektionskänslighet. 

- Vill ni kika på min presentation, skicka ett mail till inboxen.
  • Frila2

Infuensan är så mycket mildare än vanliga influensor men så många fler kommer bli sjuka. Dessutom slår den hårdare än vanligt på de som har tex astma eller andra lungproblem.

• pussgurkan86

men får dom små vaccinet?? läste innan att inga under 3 år kommer att få vaccineras. tycker att man hör olika saker hela tiden.

• Åskan

Tänker inte ta. (Verkar ju ändå inte bli så utbredd den där flunsan)

• Frila2
    pussgurkan86 skrev 2009-09-23 11:42:36 följande:
    men får dom små vaccinet?? läste innan att inga under 3 år kommer att få vaccineras. tycker att man hör olika saker hela tiden.
    De som är under 3 år och ingår i riskgrupperna kommer få vaccinet, men inte de andra barnen under 3 år.
  • Frosk

Jag är väldigt kluven...vår minsta är i riskgruppen så hon kommer få så fort hon är 6 månader. Vår andra är tre och med henne vet jag inte hur vi ska göra. verkligen jättesvårt

Svar på tråden Influensaspruta eller ej?