jag väljer att gå ut offentligt... jag blev också utsatt av en närstående... och jag känner att jag är okej idag.
Det jag känner tydligt är att jag är i oerhört stort behov av bekräftelse.. jag behöver få höra att min sambo älskar mig och vill vara med mig, annars blir jag osäker. Det är inte så att han måste gnata om det hela tiden men han vet också varför så för honom blir det inte så stor grej heller.
Jag har idag ingen kontakt alls med den personen som utsatte mig och när han fick en dotter för några år sedan besannades min värsta mardröm, allt jag kunde göra var att berätta för hans tjej som tyvärr inte riktigt tog in det. SOcialtjänsten var inblandade redan innan barnets födelse och när jag berättade för dem så anklagade de mig att vara avundssjuk eftersom jag då inte hade egna barn.
Jag blev än en gång inte trodd vilket gjorde ont och därför tog jag valet att bryta all kontakt. Det var för min egen överlevnads skull och han har aldrig träffat min son, bara sett honom i förbifarten, jag har på avstånd koll på dottern och tror att hon har klarat sig. Det var en av de sista sakerna jag sa till honom att "om jag får veta att du rört vid henne på något opassande vis så lovar jag att jag kommer att döda dig med mina egna händer" och det står jag för.
I dag känner jag att jag kan stötta och hjälpa andra som varit utsatta. Vi får inte skämmas.. aldrig. Vi har inte gjort valen att bli utsatta för övergrepp, vi har blivit offer för andras val, men jag har idag valt att inte se mig som offer utan som överlevare. Det har en mer positiv klang. Men det tog många år innan jag förstod varför jag agerade som jag gjorde i tonåren när det handlade om killar och sånt.
Jag planerar i dag att skriva en bok om oss utsatta. Vill ni dela med er av era berättelser är ni välkomna att inboxa mig, jag hade en dröm om att kunna publicera öppna berättelser, utan att behöva gömma oss överlevare bakom påhittade namn, men då de flesta av våra förrövare är fria män som inte dömts i rättegång får vi inte göra så... för det skulle vara ärekränkning emot DEM eftersom man i Sverige ska ses som oskyldig tills man dömts i rättegång.....
Därför måste alla berättelser på ett eller annat vis vara anonyma, såvida man inte har en baneman som blivit dömd och man vill berätta...
Vi ska inte behöva gömma oss, vi ska inte behöva skämmas, men samhället är tyvärr utformat som om vi skulle behöva ta ansvar för vad sjuka och knäppa människor gjorde emot oss när vi var barn.