• Anonym (längtar)

Någon mer gravid som LÄNGTAR efter att bli smal igen

Jag är så trött på att vara gravid, men FRAMFÖRALLT på att känna mig plufsig, oattraktiv och inte kunna ha mina kläder... Har varken haft tid eller råd att handla snygga gravidkläder utan har alternerat mellan typ två par byxor och en klänning under hela tiden. Och då gillar jag verkligen vanligen att klä upp mig och vara fin men nu har det bara varit skit känns det som.
    Jag längtar så mycket efter att kunna ha mina kläder igen, jag kommer göra allt för att bli smal igen efter graviditeten... Det kommer bli svinjobbiga dagar, veckor eller månader (usch) innan jag är tillbaka på 58 kg igen, psykiskt alltså.
    Finns det fler som känner likadant, att ni vill ha tillbaka kroppen liksom

• Svar på tråden Någon mer gravid som LÄNGTAR efter att bli smal igen
  • Anonym (samma)

Jag känner precis som du o då har jag ändå ganska långt kvar av graviditeten. Missförstå mig inte, jag tycker de e underbart att vara gravid, men tyvärr så e jag en av dom som lägger på mig inte bara en bebismage utan även lite extra fläsk o jag längtar efter att bli av med de igen o kunna känna sig fin i kläder o givetvis kunna känna sig attraktiv genemot sin partner.

När bebisen väl e ute så blir de till o gå långpromenader o förhoppningsvis bli av med llite fläsk;);)

• Anonym (jag med!!)

jag vill ha tillbaka min kropp.. är trött på att vara gravid! jag känner precis likadant som dig.. mår nästan illa av att se mig själv i speglen vägde 49-50kg innan jag blev gravid .. inget sitter snyggt på mig.. jag vill ha mina egna fina kläder -Morr- .. klart att man är glad för bebisen i magen men nu är jag trött på att också känna mig plufsig och stor och klumpig.. ska göra allt för att också komma tillbaka till min egen vikt fast det lär ju bli jobbigt klart... får väl hoppas på att amningen hjälper till lite :P

• Anonym (längtar)

Anonym (samma) skrev 2009-09-23 10:24:55 följande:

Jag känner precis som du o då har jag ändå ganska långt kvar av graviditeten. Missförstå mig inte, jag tycker de e underbart att vara gravid, men tyvärr så e jag en av dom som lägger på mig inte bara en bebismage utan även lite extra fläsk o jag längtar efter att bli av med de igen o kunna känna sig fin i kläder o givetvis kunna känna sig attraktiv genemot sin partner.När bebisen väl e ute så blir de till o gå långpromenader o förhoppningsvis bli av med llite fläsk;);)
    Kan bara hålla med, jag har dessutom i hela jädra graviditeten fårr höra hur onormalt stor jag är och i typ vecka 15-16 hur stor min rumpa och mina lår blivit... Jättekul eller kanske inte. Det är verkligen inte bara mage här heller kan jag säga, även om den är stor också.
  • Anonym (längtar)

Anonym (jag med!!) skrev 2009-09-23 10:26:34 följande:

jag vill ha tillbaka min kropp.. är trött på att vara gravid! jag känner precis likadant som dig.. mår nästan illa av att se mig själv i speglen vägde 49-50kg innan jag blev gravid .. inget sitter snyggt på mig.. jag vill ha mina egna fina kläder -Morr- .. klart att man är glad för bebisen i magen men nu är jag trött på att också känna mig plufsig och stor och klumpig.. ska göra allt för att också komma tillbaka till min egen vikt fast det lär ju bli jobbigt klart... får väl hoppas på att amningen hjälper till lite :P
    Tyvärr känner jag likadant, vill knappt se mig i spegeln och det känns så jävla orättvist att jag som inte fikar, inte äter godis, inte äter chips, inte dricker läsk utan bara äter vanlig (GI)-mat gått upp så mycket.
    Jag vill kunna knäppa min fina höstkappa NUUUUUUU!
    Alla "hej tjockis" osv har inte gjort att jag känt mig snyggare heller, plus att sexlivet varit dött i typ tio-femton veckor... Wow så snygg och attraktiv jag känner mig!
    Har BF på fredag men kommer säkerligen få gå över, känner nada än så länge... Fy fan.
  • Anonym (jag med!!)

Anonym (längtar) skrev 2009-09-23 10:33:45 följande:

Anonym (jag med!!) skrev 2009-09-23 10:26:34 följande: Tyvärr känner jag likadant, vill knappt se mig i spegeln och det känns så jävla orättvist att jag som inte fikar, inte äter godis, inte äter chips, inte dricker läsk utan bara äter vanlig (GI)-mat gått upp så mycket. Jag vill kunna knäppa min fina höstkappa NUUUUUUU! Alla "hej tjockis" osv har inte gjort att jag känt mig snyggare heller, plus att sexlivet varit dött i typ tio-femton veckor... Wow så snygg och attraktiv jag känner mig! Har BF på fredag men kommer säkerligen få gå över, känner nada än så länge... Fy fan.
    åtminstone har du bf nu snart .. jag har inte BF förens i december :( .. mina jackor kan jag inte heller knäppa alla är i XS och sitter alldeles för tajt att det är obekvämt :(.. jag tycker också att jag äter vanligt mycket grönt och frukt men det sätter sig på fel ställen :(.. asså man känner sig ju verkligen inte snygg i mamma kläderna.. känner mig bara fet och ful .. och plus att alla man stöter på säger som du sa : hej tjockis eller är det en eller två? och massa sånt blir så förbanad!
  • Anonym (samma)

Nu blev jag faktiskt lite avis på er två;);).....jag har inte bf förrän april nästa år. Men eftersom de är 3:dje barnet så har jag redan nu fått en stor mage, ser ut som i 5:e månade med dom andra typ, o dessutom så har de som sagt tillkommit lite extra fläsk. Men faktiskt så hade jag gått ner ett kilo i vikt sen förra veckan när jag ställde mig på vågen imorse, så de kan jag leva på ett litet tag nu;);)...iallafall tills jag gått upp de igen*haha*

• Anonym (längtar)

Ja det där "Tjena tjockis!" kan jag fan strypa folk för... Nu, såhär sent så har jag vant mig eller slutat orka bry mig så mycket men det var ju inte kul där runt vecka 25 när jag började lägga på mig att få höra det...
    Var väl i typ vecka 12-13 när jag inte fick upp byxorna över knäna längre och redan då fick jag höra att magen var stor också, gick inte att dölja efter vecka 15 typ.
    Ja jag ser ju åtminstone ljuset i tunneln nu med BF på fredag men som sagt så kommer jag med all säkerhet få gå över, och jag ser skräckscenariot framför mig att jag går ut från BB lika stor som när jag kom in och har gått ner 1 kg eller nåt...
    Är helt grymt avundsjuk på gravida jag känner som ätit skit, verkligen SKIT under graviditeten, typ druckit Oboy varje dag och ätit choklad flera gånger i veckan och inte alls gått upp så mycket som jag som fikar en gång i veckan liksom.
    Hua, vill inte ens tänka på hur stor jag skulle blivit med sånt skräp i magen... :P
    Men hoppas ändå att det finns lite rättvisa så minst 10 kg lämnas kvar på BB. Problemet är att jag blivit så satans hungrig sista två veckorna så jag vill verkligen inte gå över 2-3 veckor!!

• Anonym (längtar)

Anonym (samma) skrev 2009-09-23 11:00:16 följande:

Nu blev jag faktiskt lite avis på er två;);).....jag har inte bf förrän april nästa år. Men eftersom de är 3:dje barnet så har jag redan nu fått en stor mage, ser ut som i 5:e månade med dom andra typ, o dessutom så har de som sagt tillkommit lite extra fläsk. Men faktiskt så hade jag gått ner ett kilo i vikt sen förra veckan när jag ställde mig på vågen imorse, så de kan jag leva på ett litet tag nu;);)...iallafall tills jag gått upp de igen*haha*
    Jag är faktiskt glad över att jag slutade med chips, godis, läsk, kakor i vecka 23-24 för även om jag har 20 kg kvar när jag går ut från BB så har jag åtminstone inte käkat choklad för att gå upp så mycket :P
    Utan bara fel mat då (tydligen...), inte för att det är så mycket bättre men ändå :P
    Jag stod också still på vågen ett tag, gick till och med ner när jag började cykla på träningscykeln varje dag men sen gick det åt helsefyr tyvärr... 20 kg plusvikt nu, känns inge bra men jag lär ju ha ett intresse sen när jag är mammaledig; kost och motion ;)
  • Kainsmamma

Anonym (längtar) skrev 2009-09-23 10:13:30 följande:

Jag är så trött på att vara gravid, men FRAMFÖRALLT på att känna mig plufsig, oattraktiv och inte kunna ha mina kläder... Har varken haft tid eller råd att handla snygga gravidkläder utan har alternerat mellan typ två par byxor och en klänning under hela tiden. Och då gillar jag verkligen vanligen att klä upp mig och vara fin men nu har det bara varit skit känns det som. Jag längtar så mycket efter att kunna ha mina kläder igen, jag kommer göra allt för att bli smal igen efter graviditeten... Det kommer bli svinjobbiga dagar, veckor eller månader (usch) innan jag är tillbaka på 58 kg igen, psykiskt alltså. Finns det fler som känner likadant, att ni vill ha tillbaka kroppen liksom
    Jag har inga problem med överkroppen, men däremot med låren där alla graviditetskilon tycks har satt sig och det gör att jag har jävligt svårt att hitta ett par byxor eller kjol som jag kan komma i utan problem.
    Ska börja träna när lillkillen är född, gå långa promenader som min sambo föreslog att vi alla tre kan göra och göra dem nödvändiga träningarna som behövs för att komma i form igen.
  • Anonym (längtar)

Låren ja, skojaru... Kunde ju inte få upp jeansen över knäna i första trimestern redan, de enda byxorna jag använt under hela graviditeten är ett par svarta "fritidsbyxor"/vindbyxor (lite snyggare än mysbrallor iaf) från HM med resår i midjan i storlek 40. Är riktigt förvånad att jag kunnat ha storlek 40 hela tiden ut men dessa är ju av väldigt lös modell.
    Annars har det varit tunika och leggings som gällt, jag har haft ett par gravideans av tight modell och har använt dem ett fåtal gånger till en låååång kofta. Skulle aldrig få för mig att visa rumpan eller låren i jeans nu.
    Tydligen ligger mina fettdepåer där för det är verkligen sjukt hur stora dessa delar blivit! Vilket då även kommenterats friskt av andra, trevligt nog...
    Men men, jag hoppas att endel försvinner av sig självt, under knäna är mina ben som stockar och fötterna som bollar så jag hoppas att endel är vatten om låren också.

• Anonym (längtar)

puff puff puff

• Anonym (En till!)

Jag vill också ner till mina 50 kg igen.. tack jesus har jag bara några veckor kvar nu.. jag hoppas att bebisen skall komma när som helst så jag kan få tillbaka min kropp igen.. är så trött på att känna mig som ett stort Shrek troll!

• Anonym (samma)

Jag har också varit o hämtat hem min träningscykel idag, men eftersom jag har rätt så mkt foglossning så kan jag inte cykla jättemkt åt gången men hoppas att de kan göra nåt iallafall;)......jag åt mest dom första 8 veckorna o sen har suget lugnat sig så nu äter jag inte mer än normalt men på nåt märkligt vis så har ändå överkroppen intagit en helt annan form än vad den hade innan..hmm

Jag har inte ett enda par vanliga byxor som går om mig, så att försöka dölja de e lika med noll redan...hade hoppats på ett par veckor till, nu e jag i de stadiet där folk nog tycker att magen blivit mkt rundare, men dom vågar nog ändå inte fråga om de är graviditet eller bara en massa fett..haha.

Nu hoppas jag att några veckor kan gå fort så folk iallafall e säkra på att de är en bebis där o inte för mkt mat;);)

Svar på tråden Någon mer gravid som LÄNGTAR efter att bli smal igen