• Tikovka

När försvinner stygnen efter förlossningen?

Jag födde min son för drygt 3 veckor sedan. Syddes med några stygn, barnmorskan använde självupplösande tråd. Stygnen är fortfarande kvar, någon som vet när de försvinner? Märker man att de lossnar eller är de plötsligt bara borta?

• Svar på tråden När försvinner stygnen efter förlossningen?
  • liten83a

Hmm det var en bra fråga... två veckor!! Jisses... jag har mina kvar, det har gått 5 v. och jag är sydd i mellangården, i stort sett hela vägen.

• Tikovka

Jag glömde fråga när de försvinner....de är vassa och sticks, hoppas de löser upp sig snart!

• ploten

Mina två stygn i mellangården lossnade efter en vecka resp 10 dagar. De hamnade i toapapperet när jag torkade mig. Efter 4 veckor kom det ut något stygn inifrån, så att säga.

Jag har opererats ett antal gånger med s k självupplösande tråd, och åtminstone på mig är det aldrig så att den löser upp sig och liksom försvinner i tomma intet, utan den går av på något ställe och stöts ut av kroppen.

• Tikovka

Jag har mina stygn kvar trots att det gått fem veckor, det verkar ju länge då...

• Sauwna

Fick sys 7 stygn & dom jag kan se sitter kvar ännu, 5 veckor sen förlossningen!

• ÅÅsaGGåsa

2-3 veckor. Sitter de längre bör man nog kontakta vården

• Cige

Mina är med kvar, fick för tre veckor sen.. vill gärna att de ska försvinna nu! Hade gärna kunnat tänka mig att ha sex igen men känns olustigt när tråden e kvar. Ska man bara vänta eller kan man pilla bort tråden själv? det måste ju ha läkt nu

• ÅÅsaGGåsa

De

Cige skrev 2009-10-05 13:24:21 följande:
    Mina är med kvar, fick för tre veckor sen.. vill gärna att de ska försvinna nu! Hade gärna kunnat tänka mig att ha sex igen men känns olustigt när tråden e kvar. Ska man bara vänta eller kan man pilla bort tråden själv? det måste ju ha läkt nu
    Det är nog obeahgligt.
    Lossnar de inte av sig själv och sitter för länge så kan det bli problematiskt, ring rådgivningen
  • Silverjag

Du får fråga när du ska på efterkontroll om de sitter kvar..
    Jag märkte aldrig av min stygn och de fick sy en del för ett blodkäl hade gått sönder.

Svar på tråden När försvinner stygnen efter förlossningen?