carolinacarolina skrev 2009-09-28 20:40:12 följande:
Jag har kört mjölkfritt en månad nu och testade att provocera nu i helgen. Inga prickar eller utslag än. Kanske lite mer ont i magen, samma vattenbajs som alltid, men precis som du skrev ovan - pruttar som luktar apa! Plus sura kräkningar i större mängd. Detta kan ju vara en tillfällighet, jag fortsätter provocera någon dag till för att kolla läget. Jag väntar fortfarande på remiss...
Låter ju klart misstänkt. Varför inte sluta provocera och se om det blir bättre, och när hon varit bra ett tag så testar du genom att provocera igen?
Om du inte får göra tester (eller att de tester du gör visar negativt) så kommer läkaren ändå att be dig göra precis just detta, eftersom det är det säkraste sättet.
Så jag skulle ta bort mjölken igen och se om hon blir bra.
Låta det gå 2-4 veckor där hon mår bra, så att ni båda får lite lugn och ro, och sedan provocera på nytt.
För att vara riktigt säker, och utesluta t.ex tandsprickning och liknande, så kan en del läkare anse att det behöver göras tre provoceringar för att sätta en diagnos.
Dessutom slipper du då ha dåligt samvete för att du eventuellt utsätter henne för något hon tål under längre tid än absolut nödvändigt.
Vad menar du med att du väntar på remiss? Har de skickat remissen men du inte har fått tid eller har den inte blivit skickad än? Ring och tjata är mitt tips!