• Olw

Erfarenhet av bussresor?

Vi är inte så glada för att flyga, tänkte kanske prova att resa med buss.
    Såg på en sida att det fanns allincluisive på någon bussresa till Spanien!

Våra barn är 11 och 8 år nästa sommar så de är ju inte så små.
    Erfarenhet någon?

• Svar på tråden Erfarenhet av bussresor?
  • Pyff

Jag har åkt på bussresa till Lloret de Mar i Spanien en gång, och det var med all säkerhet den första och SISTA gången! Fy för den lede va trist det var!! Inget att se på från bussen eftersom de åker stora motorvägar hela tiden, korta pauser så man knappt hann kissa eller äta, fruktansvärt att sitta och sova och sedan kom man fram till värsta skitstället! Tyckte Lloret de Mar var den fulaste stad jag sett och bara massa jobbiga engelsmän överallt!! Blääää

• BertaFilippa Krattkquist

jag har åkt bussresa 2 ggr till London och det har gått kanon tog 1,5 dag att åka dit och vi stannade en natt i tyskland och sov. första gången jag åkte var jag 11 och min syster 8 precis som dina barn och det funkade kanon. har åkt med ölvemarks holiday och scandorama. klart det blir en hel del sitta.. men det blir de ju på en buss :-P reseledarna var bra och man fick lite rolig info på vägen ner.. men även en del tid att sova eftersom det blev tidiga mornar oxå. jag kan rekomendera det! men man ska ju va inställd på att det blir en del sitta som sagt..

• After Forever

Jag har vart på ett antal bussresor med Scandorama och Ölvemarks. Jag tycker det var jättesmidigt och vi hann se mycket då vi stannade till i olika städer och åt lunch och fick gå och shoppa 2 timmar eller så. Tar ju olika tid beroende på vart man åker. De flesta är väll dock medelålders eller barnfamiljer som åkt med, beroende lite på resmål, men det gör mig inget.

• Olw

ölvemarks var det nog som hade resor till Spanien med allincluisive.
    Bussarna har ju toalett och ska vara bekväma.
    Men det är ju ganska lång restid....
    Men samtidigt som afterforever sa så kanske man får upptäcka lite av länderna man kör igenom.
    Tack så mycket för era erfarenheter!

• Pingeling

Hej.

Vi åkte buss till Italien för några år sedan då var barnen 1 och 4. Jag medger att jag hade lite ont i magen men det gick hur bra som helst. Var dom hungriga så var det bara plinga precis som på flyget.

Dock var detta ett danskt bolag då vi åkte från Köpenhamn istället. Men kanon till en riktig billig peng då ( nu är det lite värre med kronans läge ).

Lycka till!

Svar på tråden Erfarenhet av bussresor?