• Sofiaochjonas

röda utslag, nu blåmärken.

För några dagar sedan fick jag röda märken på sidan av bröstet, precis bredvid bröstvårtan. Det ser ut som små blodkärl ungefär. Dom kliade som tusan, men sen försvann det efter några dagar. Nu har det blivit gröna blåmärken där! Någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden röda utslag, nu blåmärken.
  • Sofiaochjonas
    Farfalla skrev 2009-09-23 13:17:56 följande:
    bristningar...tyvärr..
    men det kan väl inte vara bristningar om det blir ett stora blåmärke efterråt? :S har bristningar på magen sen tidigare och har aldrig upplevt det så.
  • Farfalla
    Sofiaochjonas skrev 2009-09-23 13:24:00 följande:
    men det kan väl inte vara bristningar om det blir ett stora blåmärke efterråt? :S har bristningar på magen sen tidigare och har aldrig upplevt det så.
    Jag vet dom som fått så.. Men vi får hoppas att det försvinner, prata annars med din bm om det!
  • Sofiaochjonas
    Farfalla skrev 2009-09-23 13:31:29 följande:
    Jag vet dom som fått så.. Men vi får hoppas att det försvinner, prata annars med din bm om det!
    Ja jag får göra det. Inget som oroar mig, säkert inget farligt men är så nyfiken och förstår absolute inte hur det kunde bli ett väl synligt blåmärke! :P
  • jag7

Kliade du mycket? För min hud just på brösten är superkänslig sen jag blev gravid. Får blåmärken om jag kliar för hårt.

• Lingling11

Har liknande som jag7. Kliar jag på bröstet kan det bli röda prickar som dagen efter ser ut som ett blåmärke. Tro inte det är nåt farligt utan bara brösten som är känsliga under graviditeten.

• Sofiaochjonas
    jag7 skrev 2009-09-23 13:44:24 följande:
    Kliade du mycket? För min hud just på brösten är superkänslig sen jag blev gravid. Får blåmärken om jag kliar för hårt.
    ja det kanske är så enkelt :)
Svar på tråden röda utslag, nu blåmärken.