• Alorna

Drömtydning vatten

Hejsan

Jag drömmer ofta att jag är på en båt som välter likt oseidon eller sjunker och tar in massa vatten, har nästan alltid min son på 4 år med som jag ska försöka rädda.
    I natt drömde jag att vi åkte bil som åkte över kanten på en bro rakt ner i vattnet, också där skulle jag försöka rädda min som men också min sambo som var medvetslös.
    Har drömt om tsunamis och sjunkande båtar som drar ner en i vattnet många gånger men aldrig drömt att jag drunknar.

Någon som vet vad detta betyder? Är gravid nu så då kan man ju drömma livliga drömmar men har ju drömt om det här redan innan jag vart gravid.
    Mår ganska dåligt när jag drömmer om det här med mycket ångest när jag vaknar.

Är själv rädd att komma under vatten.

*hoppas på svar*

• Svar på tråden Drömtydning vatten
  • emma91

"Vatten:
    Känslor, sinnesstämningar och flöde av känsloenergi. På grund av vattnets natur lånar det sig lätt till att uttrycka aspekter av hur vi förbehåller oss till känslor...
    ... Det representerar också vår förmåga att uppleva många känslor eftersom vatten kan ta vilken form som helst och röra på sig på så många olika sätt. Vårt sätt att förhålla oss till vattenn visar hur vi möter våra känslor och sinnesstämningar."

"Rädda, räddning:
    Någon annans handlingar eller känslor som griper in i vårt liv; någonting som förändrar din situation eller ditt känslotillstånd. ATT RÄDDA NÅGON ANNAN ELLER ETT DJUR: Ansträngningen vi gör eller det vi har lagt ner i ett relationsproblem eller ett inre känslokall..."

Ur boken "Dröm lexikon" av Tony Crisp.

Hoppas av det hjälper

Svar på tråden Drömtydning vatten