• Sirka

Vilka personer är Ok att adda på fb utan att man verkar desperat?

Jag är lite småblyg av mig och har just skapat ett facebook konto. Jag har en del öppna, spontana och härliga vänner som bara ler och pratar med alla och de kan utan att känna sig dumma adda alla personer som de är intresserade av att ha som fb-vänner. Ingen tycker att de är konstiga och desperata eftersom de är så där sociala och glada. Själv är jag lite mer reserverad (ingen jätteblyg person men inte heller jätteöppen). Jag har många vänner men ibland kan man ju vilja knyta lite nya kontakter ex med nån på ett gammalt jobb. Så min fråga till er: vem kan man adda och vem kan man inte adda? vilka "regler" finns det enligt er?

• Svar på tråden Vilka personer är Ok att adda på fb utan att man verkar desperat?
  • PixL

Adda på, du. Hela facebook-skiten går ut på att man ska ha så många "vänner" som möjligt, verkar det som.

• Sirka

Ok! Det är just detta att man inte vill verka desperat, men det kanske inte spelar någon roll?

• PixL
    Sirka skrev 2009-09-23 14:20:54 följande:
    Ok! Det är just detta att man inte vill verka desperat, men det kanske inte spelar någon roll?
    Alla som har facebook är desperata.
  • Trill
    PixL skrev 2009-09-23 14:21:37 följande:
  • Sirka
    PixL skrev 2009-09-23 14:21:37 följande:
    Ha ha ha! Kanske det!
  • Frk Svår

Haha, fan vad desperat jag måste vara

Nä, jag har bara lagt till vänner och släktingar som jag känner "på riktigt". Har jobbarkompisar, gamla klasskompisar, vänner, släktingar osv. Jag får inte ut ngt av att ha massa vänner jag inte känner...

• Sirka
    Frk Svår skrev 2009-09-23 14:23:15 följande:
    Haha, fan vad desperat jag måste vara Nä, jag har bara lagt till vänner och släktingar som jag känner "på riktigt". Har jobbarkompisar, gamla klasskompisar, vänner, släktingar osv. Jag får inte ut ngt av att ha massa vänner jag inte känner...
    Är det ok att adda släktingar man umgicks med som barn men som man inte träffat sedan dess tycker du?
  • Trill
    Sirka skrev 2009-09-23 14:27:24 följande:
    Är det ok att adda släktingar man umgicks med som barn men som man inte träffat sedan dess tycker du?
    Kan ju vara ett sätt att få kontakt med de igen.

(Själv skyr jag FB som pesten)
  • Frk Svår
    Det känns för mig lite som att det är vad Facebook är till för. Om du har i syfte att ha kontakt med dem så är det ju perfekt att lägga till dem som vänner. Jag hittade mina kusiner på Facebook, några av dem har jag inte träffat sedan jag var kanske 10 år men nu har man möjlighet att prata lite med dem, se bilder på dem, visa bilder på sig själv osv.
  • Sirka
    Frk Svår skrev 2009-09-23 14:29:05 följande:
    Det känns för mig lite som att det är vad Facebook är till för. Om du har i syfte att ha kontakt med dem så är det ju perfekt att lägga till dem som vänner. Jag hittade mina kusiner på Facebook, några av dem har jag inte träffat sedan jag var kanske 10 år men nu har man möjlighet att prata lite med dem, se bilder på dem, visa bilder på sig själv osv.
    Jag tänker så med! Bra då är jag inte den enda.
  • Bling1975

Jag tycker facebook är lite skumt när det gäller att bara samla på vänner. Jag har jättemånga gamla klasskompisar som har lagt till mig som vän. Men som aldrig ens skickar ett litet hej. Jag är inte så speciellt intresserad av att läsa deras statusuppdateringar så jag brukar plocka bort dem efter en stund. Jag är med för att "umgås" med mina vänner som ofta lägger upp olika fester och spelningar där.

Om jag lägger till någon jag inte umgås så mycket med så är det ju med förhoppning om att vi ska återuppta kontakten. Jag brukar därför inboxa folk först och säga hej, om det känns roligt kan jag adda personen.

• Frk Svår

Jag har inte FB för att samla på vänner utan för att ha kontakt med vänner man annars inte hade haft så mycket kontakt med eller vänner man tappat bort på vägen lite. FB är jättebra ställe att hitta gamla vänner eftersom där finns "alla", eller iaf de flesta

• snuttplutt

Gammal tråd, men kan man adda en tjej man jobbar med, och är småkär i? Flört

• KarlaVonRymden
    snuttplutt skrev 2017-04-16 17:15:30 följande:

Gammal tråd, men kan man adda en tjej man jobbar med, och är småkär i? 

Absolut kan du det!
  • Bestemor

Klart man kan.

På det viset hittade vi våra kusiner som vi tappat kontakten med.

Alla hade velat få kontakt men inte vetat adresser och telefonnummer.

På facebook var det enkelt, att knyta konakter man inte haft på nästan 40 år.
Svar på tråden Vilka personer är Ok att adda på fb utan att man verkar desperat?