• Cilla R

Spåra brev utan kollinr?!?

Beställde i början av september månad kort från PhotoBox och korten skickades från dem den 11 september.
    Dessvärre har deras brev/paket inget kollinummer och de kan inte hjälpa mig förens den 28 september då de då kan utesluta att brevet retureras till dem.
    Det känns inte allt för roligt då det var kort på mina barn.
    kan man ringa postkontoret och höra om de har någon vidare info om vad som kan ha hänt?

• Svar på tråden Spåra brev utan kollinr?!?
  • jassikan

Gör en så kallad reklamation eller be avsändare göra en, eller så gör ni varsin.
    Någon adressetikett kanske har ramlat av eller så är det någon marginell felskrivning på adressen.

www.posten.se/c/reklamera
    www.pts.se/pts/Templates/Page.aspx&epslanguage=SV

Har fått tillbaka innehållet i ett brev på det här sättet.

Var det ett skrymmande brev som inte gick ner i din låda kan du ju alltid höra med ditt postombud om det finns där. Brevbäraren kan ha missat att lägga en avi i din brevlåda. Det har tyvärr hänt mig några gånger.

Men eftersom liggtiden på skrymmande brev numera är på 14 dagar så är det väl i så fall snart på väg tillbaka. Och sedan Posten ändrade liggtiden till 14 dagar på skrymmande brev så skickas det inte ut någon påminnelse längre. När liggtiden var på 30 dagar så fick mottagaren en påminnelse skickad till sig efter cirka halva tiden.

• Cilla R

Tusen tack för tipset, har nu anmält mitt brev som försvunnet.

jassikan skrev 2009-09-23 14:32:10 följande:
    Gör en så kallad reklamation eller be avsändare göra en, eller så gör ni varsin.Någon adressetikett kanske har ramlat av eller så är det någon marginell felskrivning på adressen.www.posten.se/c/reklamerawww.pts.se/pts/Templates/Page.aspx&e...Har fått tillbaka innehållet i ett brev på det här sättet.Var det ett skrymmande brev som inte gick ner i din låda kan du ju alltid höra med ditt postombud om det finns där. Brevbäraren kan ha missat att lägga en avi i din brevlåda. Det har tyvärr hänt mig några gånger.Men eftersom liggtiden på skrymmande brev numera är på 14 dagar så är det väl i så fall snart på väg tillbaka. Och sedan Posten ändrade liggtiden till 14 dagar på skrymmande brev så skickas det inte ut någon påminnelse längre. När liggtiden var på 30 dagar så fick mottagaren en påminnelse skickad till sig efter cirka halva tiden.
Svar på tråden Spåra brev utan kollinr?!?