• ärtan nr2

Darrningar i magen?

Jag är gravid i V.27.
    Jag undrar om det är flera som jag har kännt detta: det känns som darrningar i magen som om bebisen skakar, och det är ganska kraftiga darrningar det syns på magen om man tittar det går upp&ner och darrar. Det är inga vanliga sparkar eller om det kanske blir så när bebisen flyttar på sig av allt vatten jag vet inte...

Men det hände igår kväll och även idag och det tar någon minut eller så innan det slutar.
    Är det någon som också har upplevt detta?

• Svar på tråden Darrningar i magen?
  • lill linda 82

jupp dom gör så då de kissar...

• Peos Mamma

och om jag inte missminner mig så är det oftast pojkar som gör så...*S*.....

• lill linda 82

min dotter gjorde ofta så då hon låg i magen...
    jag har känt av det nångång redan nu och jag är i v 17...
    med sonen hade jag moderkakan i framvägg så det kan vara därför jag inte kände av det då, vad vet jag?

• LilaRos

Går in i vecka 27 i morgon och är med om detta relativt ofta.
    Jag tror att det är bebisen som slår kullerbyttor

• Flyssel

Oj, jag känner också darrningar rätt ofta och hade aldrig hört att det kom av att den kissade, vad häftigt!!

• ärtan nr2

Detta är också min andra graviditet har en son idag som är 2,5 år.
    Och JA, jag väntar en till son:) så då stämmer det nog att det kanske är oftast pojkar som gör så:) vem vet.

Tack för svaren, det känns kul att veta att min lilla pojk kissar också:)

• lill linda 82

bäbisar har ju samma beteende då de kommer ut och kissar i blöjan, då kan de ju ruska till lite för att det blir varmt o blött i byxan..

• Peos Mamma

har även hört att killar gör så även när de växer upp...tror det var här i nån tråd som jag läste om en som frågat sin kille och han sa att han fortfarande kunde få sådana rysningar....

• lill linda 82

Peos Mamma skrev 2009-09-23 14:56:29 följande:

har även hört att killar gör så även när de växer upp...tror det var här i nån tråd som jag läste om en som frågat sin kille och han sa att han fortfarande kunde få sådana rysningar....
    men gör du inte det själv då om du är hysteriskt kissnödig?? jag kan då ialf också reagera så om jagnästan håller på att kissa på mig...
  • ärtan nr2

Det stämmer faktiskt!! nu när jag tänker efter så gör min son faktiskt så idag när han kissar! :) vad kul jag hade inte tänkt på det förrut! han har lämnat blöjan sedan förra veckan och ibland får han sådana rysningar:)

• Peos Mamma
    lill linda 82 skrev 2009-09-23 15:02:02 följande:
    Peos Mamma skrev 2009-09-23 14:56:29 följande: men gör du inte det själv då om du är hysteriskt kissnödig?? jag kan då ialf också reagera så om jagnästan håller på att kissa på mig...
    Nix...*S*....inte jag i alla fall....
  • Twixie

Frågade Bm om det och hon sade att det är vanligt att de gör det när de kissar samt när de provandas (bröstkorgsrörelserna) kan det också bli lite så. Men oftast är det för att de kissar. Kände det inte alls med första medan andra kände jag det ofta. Kullerbyttor slog första ofta men då böljade hela magen med besked. Såg ut som en flodvåg i magen

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Flyssel

lill linda 82 skrev 2009-09-23 15:02:02 följande:

Peos Mamma skrev 2009-09-23 14:56:29 följande:
    men gör du inte det själv då om du är hysteriskt kissnödig?? jag kan då ialf också reagera så om jagnästan håller på att kissa på mig...
    Jag gör så när jag gör mina obligatoriska knipövningar och det är ju som att försöka hålla sig när man är kissnödig
  • Kampis

vad häftigt! jag har aldrigt märkt att min inneboende gjort så, kanske betyder att det är en tjej då ;)

• Havanna vs Neo

Jag har precis börjat få så, är i v 23 (22+0) men jag har nog mest troligt en tjej i magen.

Svar på tråden Darrningar i magen?