• Anonym (ledsen o arg)

hatar kvinnomottagningen i kristianstad

Grrr....har försökt ringa kvinnomottagningen i kristianstad i 2 veckors tid. De har bara en halvtimmes telefontid o det tutar upptaget hela tiden.

Fast i torsdags förra veckan kom jag äntligen fram...då fick jag lämna mobilnr o personnr uppgifter så läkaren kunde ringa upp. Fick info att han skulle försöka ringa alla under torsdagen em o hela fredagen.

Men ingen ringde....ringde idag upp dem (det är då BARA barnmorskor som svarar) de sa då samma sak som jag hade fått info om. Sa att ingen hade ringt alls på mobilen. Hon sa då lite surt bara att jag får allt ringa på nya telefontiden som är på fredag..???? Har man lovat att ringa upp ska man väl också göra det...förstår att det är jätte många som har ringt o att det tar tid att ringa upp alla. Men de kan ju inte bara skita i att ringa upp flera av oss.

Vet inte vad jag ska göra..har lust att ringa dit igen o säga att de får tar mina uppgifter en gång till o be han ringa...grrr blir så ledsen. Vill ju bara ha en bebis men det verkar ju som de ej vill hjälpa mig. Snyft

• Svar på tråden hatar kvinnomottagningen i kristianstad
  • Anonym (ledsen o arg)

Ingen som ens har en kommentar eller råd eler tips på om det finns någon bättre mottagning runt skåne?

• livetharbörjat

Ja vet, de är inge bra där.
    har tyvärr inget råd.

• Anonym (ledsen o arg)

Tack för svaret. Då är det inte bara jag som tycker så. Blir så trött på det.

Det var bättre när de hade sådan mottagning i Hässleholm. Gick lätt att komma fram o få en tid. Vet inte var jag ska vända mig längre.

• Tjollabolla

Men KK i kristianstad har ju ett nr som man ringer till, för att boka en tid för att prata med en barnmorska, som sen ringer upp på den avtalade tiden? Varje dag.

Hatar dom, ja, det gör jag med. Jag fick tid där i aug för att kolla upp en blödning (var i v.11). Dom sa att fostret var dött och att det var ett MA. Fick ringa dit dagen efter själv för att boka tid för skrapning. Fick en tid ÅTTA dagar senare och när jag kom in då, gjorde dom en extra undersökning och upptäckte att HOPPSAN, detta fostret lever ju, här är ingenting fel. Åtta dagar gick vi och var förtvivlade! Inte en ursäkt, ingenting. Hittar du nån annan mottagning så gå nånannanstans...

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Anonym

Oj...sorgligt...

Har själv alltid blivit positivt bemött där av både usk, ssk, bm & gynläkare...tråkigt att höra om era upplevelser.

Har inga tips el. råd. Ville mest bara få fram att alla inte är otrevliga och inkompetenta där... och att vi finns, som inte haft problem med dom.

Lycka till!

• Anonym (ledsen o arg)

Jag försöker komma i kontakt med någon läkare som har hand om infertilitet. Är ett speciellt tfn till han, men när jag ringde i torsdags så svarade en barnmorska blev så glad först då jag trodde att jag sen skulle få prata med läkaren..men ack nej. Det var då hon sa att han ej kunde ta emot samtal och att han skulle ringa upp.
    Blev så arg på bm som svarade idag när hon svarade att jag får ringa på fredag..hon bad inte om ursäkt att inte läkaren ringde upp. Usch

Har googlat runder nu. Ska försöka att ringa till Växjö istället. De har mer telefontid så förhoppningsvis ska jag komma fram där istället.

• Anonym (ledsen o arg)

Jippi. Har nu fått en tid till växjö istället ska gå privat istället. Bara 3 veckors väntetid. Är såååå glad. Hoppas så mycket att jag får piller för att få igång mens o sen att jag fåt pergo o att det funkar lika bra som förra gången .

När jag ringde till dem så var de jätte trevliga o där fanns det inga dumma telefontider heller utan de svarade på första försöket.

Svar på tråden hatar kvinnomottagningen i kristianstad