• Anonym (anti kvällar)

Finns det något som heter Kvällsångest?! är jag knäpp?

Jag har nog känt såhär mer eller mindre hela livet!
    Såfort kvällen närmar sej blir jag orolig och tänker på saker som jag ska eller måste göra och mår dåligt över detta.

På dagarna känner jag mej alltid så stark och vet vad jag vill. Men när kvällen kommer kan jag helt plötsligt få ångest över allting och bli ledsen och må dåligt.

De kan vara små saker och stora saker. Jag kan börja känna ångest för:
    Jag inte längre är liten och bor hos mamma och pappa.
    Ångest för att släkt/familj ska dö ifrån mej.
    Att jag träffar mina syskon för mycket osv.

På dagen känner jag till 110% att jag vill skaffa barn med min sambo. Men när kvällen kommer känner jag mej rädd för en förändring och att jag inte längre kommer vara liten..

Är jag knäpp eller finns de ett begrepp som heter kvällsångest?? Drabbar det någon mer??

• Svar på tråden Finns det något som heter Kvällsångest?! är jag knäpp?
  • Anonym (känner också..)

Jo jag känner igen mig!

Men vet inte riktigt vad det beror på.. Just när klockan börjar bli så pass att det är sängdags då börjar oron krypa över mig och jag blir raslös och går omkring. Sen måste jag ligga och läsa eller göra nåt som skingrar tankarna..

Men det jag har börjat att göra är iaf att skriva upp allt jag måste göra eller fundera på, i ett block och skjuta det tillmorgondagen, då jag har mer energi. det fungerar bitvis.

Men sen är det ju de mer känslomässiga tankarna, de om ens förhållanden o.s.v, de är lite svårare, och jag har inget svar på var de kommer ifrån! De är ofta helt sjuka och har inget alls med hur jag känner på riktigt, eller iaf på dagtid!

• luckyme83

kan det inte vara så att du har mer tid att tänka på kvällen och därför överanalyserar saker..
    på dagarna är man ju oftast upptagen med jobb, städning, matlagning mm

jag själv tänker mycket på kvällarna och får ibland lite smått ångest över saker som måste hinnas med osv

• Anonym (anti kvällar)

På dagarna mår jag jättebra!! Och allting känns bra och rätt. Men de kanske är så som ni säger, när kvällen kommer så "tänker jag för mycket".
    På kvällen kan jag bli jätteledsen. Sen morgonen därpå så förstår jag inte alls problemet.

Kan tilloch med vakna mitt inatten och bara börja tänka på något så jag har svårt att somna om.

Det är oftast mest känslomässiga saker, som att jag önskar jag kunde tala om oftare för mina föräldrar va mycket jag tycker om dom eller att jag önskar att mina pms skulle gå ut mindre över min sambo, så jag skulle vara snällare mot honom..

Konstigt att det är så, att man känner sånn ånger på kvällarna.

Svar på tråden Finns det något som heter Kvällsångest?! är jag knäpp?