• Elbet

Törs vi pröva sinlac?

Dottern är mest troligt överkänslig mot mjölkprotein. Har tagit bort det ur min kost sedan 3 veckor tillbaka och hennes bajs har fått en annan konsistens:)

Nu har vi kämpat på med sempers banan- och risgröt i 3 veckor och det går inte bra. Har även gett fruktpuré till gröten de senaste dagarna men det verkar ändå inte vara någon hit. Tror ni att jag vågar testa sinlacgröten? Har hört att den innehåller en släkting till sojan och dessutom socker... Känner mig i det närmaste desperat då hon behöver öka bättre i vikt. Kan tillägga att smakportionerna av annat slag inte funkar heller.

• Svar på tråden Törs vi pröva sinlac?
  • Liiii

Men om ni mistänker mjölkallergi så varför ger du sempers gröt då? den innehåller ju mjölk.

Nan har risgröt från 4 månader och 6 månader som är mjölkfria. Enago har även mjölkfri gröt och välling.

Jag använde Sinlac gröt till min son när han var liten och han hade inga problem med den.

Men om hon behöhöver öka i vikt och smakisar inte funkar så kanske ni behöver tillmata med ersättning

Lukas 070530, Linnea 090613
  • TvåTrollungar
    Liiii skrev 2009-09-23 21:44:54 följande:
    Men om ni mistänker mjölkallergi så varför ger du sempers gröt då? den innehåller ju mjölk. Nan har risgröt från 4 månader och 6 månader som är mjölkfria. Enago har även mjölkfri gröt och välling. Jag använde Sinlac gröt till min son när han var liten och han hade inga problem med den. Men om hon behöhöver öka i vikt och smakisar inte funkar så kanske ni behöver tillmata med ersättning
    semper har ju en mjölkfri ris- banan gröt!
  • Liiii
    TvåTrollungar skrev 2009-09-23 21:46:37 följande:
    semper har ju en mjölkfri ris- banan gröt!
    Jasså, den har jag inte sätt.
  • krabbanoss

Men, varför skulle ni inte tordas testa Sinlac?

Ger den till min mjölkallergiker och den funkar bara bra, dessutom är den jäkligt god!

• goabarn77
    Liiii skrev 2009-09-23 21:51:02 följande:
    Jasså, den har jag inte sätt.
    Säljs på apoteket.
  • Liiii
    goabarn77 skrev 2009-09-23 21:52:48 följande:
    Säljs på apoteket.
    Ahh, tack

ska jag kanske prova den till min dotter sen. Men eftersom den innehåller banan verkar den stoppande då?
  • goabarn77
    Liiii skrev 2009-09-23 21:55:00 följande:
    Ahh, tackska jag kanske prova den till min dotter sen. Men eftersom den innehåller banan verkar den stoppande då?
    Det märkte vi aldrig av iaf. Men min dotters allergi gick över rel. fort så vi har inte använt gröten i större utsträckning.
  • Elbet
    Liiii skrev 2009-09-23 21:44:54 följande:
    Men om ni mistänker mjölkallergi så varför ger du sempers gröt då? den innehåller ju mjölk.Nan har risgröt från 4 månader och 6 månader som är mjölkfria. Enago har även mjölkfri gröt och välling.Jag använde Sinlac gröt till min son när han var liten och han hade inga problem med den. Men om hon behöhöver öka i vikt och smakisar inte funkar så kanske ni behöver tillmata med ersättning
    Ja om hon fortsätter plana ut i viktkurvan blir det nog ersättning, kanske i pipmugg om vi lyckas med det. Vill gärna fortsätta att amma och är rädd att flaskan blir hennes favorit istället.)

Låter förövrigt bra att sinlac funkat för er. Kanske dags att pröva den...?
  • TvåTrollungar

min mjöljkallergiker gillar ingen gröta så mycket, bäst var sempers ris och banan och sämst tyckte hon om sinlac. sen kan jag tillägga att gröten från nestle från 4 och 6 månader inte skrivs som mjölkfri, den innehåller inte tillsatt mjölk men kan innehålla spår av mjölk!

• Lantani

När sonen började med mjölkfri mat, så blev det automatiskt sinlacgröten och det funkade super. Enagogröten fanns inte förtillfället och han tål inte banan, men han hade inga problem alls med sinlac.

• splitends

å jag hoppar in här! min son blir super röd öve rhela kroppen med mat som innehållerkomjölk/skummadmjölkspulver.

vet någon om det finns någon mjölkfri välling i något annat märke än enago..har nämljigen upptäkt att enagos produkte rinte fungerar till min son då han får hiskeligt ont i magen.

• Liiii
    splitends skrev 2009-09-25 21:00:46 följande:
    å jag hoppar in här! min son blir super röd öve rhela kroppen med mat som innehållerkomjölk/skummadmjölkspulver. vet någon om det finns någon mjölkfri välling i något annat märke än enago..har nämljigen upptäkt att enagos produkte rinte fungerar till min son då han får hiskeligt ont i magen.
    inte vad jag vet. När min son inte blev nöjd på ersättningen så blandade jag i lite sinlac i den så blev det som välling.
  • Liiii
    splitends skrev 2009-09-26 19:03:33 följande:
    hur mycket blandade du i ungefär?
    kommer inte riktigt ihåg men har för mig att det var 180 ml ersättning och 3/4 dl sinlac.
  • Elbet

Har nu testat sinlac ett par dagar och igår GAPADE hon:) Kors i taket! Kanske är det för att den innehåller socker vilket jag i nuläget struntar i. Viktigast är att hon kommer igång med ätandet. Magen verkar klara sinlacen än så länge. Det är ju inga stora smakportioner hon får i sig direkt:)

Svar på tråden Törs vi pröva sinlac?