• Liiza

Hur mycket kostar cigaretter i Frankrike?

Någon som vet hur mycket tex cigaretter kostar i Frankrike?
    Eller en öl?
    Kaffe?
    Lunch?
    Crepes?
    Ett glas vin?
    Middag?

Tusen tack för svar

• Svar på tråden Hur mycket kostar cigaretter i Frankrike?
  • Laurentia

Medelpriset på ett paket cigaretter är runt 5,50 ?, men som icke-rökare vet jag inte hur många cigaretter det finns i ett paket, eller om det är lika många som i Sverige.

Jag dricker inte öl, men skulle på rak arm säga att en demi (25 cl) kostar mellan 3,50 ? och 4,50 ?, beroende på barens läge och stil.

En slät kaffe vid bardisken kostar runt 1,50 ?, men mer om man sitter vid ett bord. En cappuccino kostar ungefär 2,50 ?.

Jag brukar äta tvårätters lunch för 12 ?, men då är jag inte i turistkvarteren.

Ett glas vin går väl på 2,50 ? ungefär.

Trerätters middag brukar kosta från 18 ?, men då får man ha tur om det ska vara gott.

• Liiza
    Laurentia skrev 2009-09-24 08:54:44 följande:
    Medelpriset på ett paket cigaretter är runt 5,50 ?, men som icke-rökare vet jag inte hur många cigaretter det finns i ett paket, eller om det är lika många som i Sverige.Jag dricker inte öl, men skulle på rak arm säga att en demi (25 cl) kostar mellan 3,50 ? och 4,50 ?, beroende på barens läge och stil.En slät kaffe vid bardisken kostar runt 1,50 ?, men mer om man sitter vid ett bord. En cappuccino kostar ungefär 2,50 ?.Jag brukar äta tvårätters lunch för 12 ?, men då är jag inte i turistkvarteren.Ett glas vin går väl på 2,50 ? ungefär.Trerätters middag brukar kosta från 18 ?, men då får man ha tur om det ska vara gott.
    Tack för svar

Cigaretterna kostade runt 5

Vi var mycket i turistområden, så mat och dryck kostade ibland lite mer.
    (öl upp till 6, kaffe upp till 5.80, vin 4.50)

hahaha, vi åt 3-rätters för 10 i Latinkvarteren, men åt en croc monsieur för 12 på en restaurang ca 500m från eiffeltornet
Svar på tråden Hur mycket kostar cigaretter i Frankrike?