• snorkråka

Glaspropp som fastnat i burk???

Har tappat en stor glasburk med lock i golvet, naturligtvis rakt på proppen, som nu sitter stenhårt fast. Jag får inte upp den, och törs ju inte bända hur hårt som helst, vill inte att den ska gå sönder. Någon som vet hur man får loss den? Har provat att lägga den i frysen, men det funkade inte...

• Svar på tråden Glaspropp som fastnat i burk???
  • Kodia

Om locket sluter tätt kanske du kan prova att koka den - då utvidgas ju luften i den.

Diskmedel längs öppningen antar jag att du har testat...

• Monsterpannkaka

haha!

komiskt att du lyckades tappa den så att den inte gick sönder och nu har ett nytt problem som skulle kunna göra att den går sönder..

hihi.. förlåt, jag tyckte bara att det var ett ganska mysigt problem bland allt det stora :)

jag har tyvärri nga bra råd..
    koka lät ganska bra?

• snorkråka
    Monsterpannkaka skrev 2009-09-23 19:12:37 följande:
    haha!komiskt att du lyckades tappa den så att den inte gick sönder och nu har ett nytt problem som skulle kunna göra att den går sönder..hihi.. förlåt, jag tyckte bara att det var ett ganska mysigt problem bland allt det stora :)jag har tyvärri nga bra råd.. koka lät ganska bra?
    Alltså, det är en stor tung burk, med en propp i, jag tappade den rakt i golvet och slog väl in proppen så hårt det bara gick, och nu sitter den ju naturligtvis som berget:(
    Snacka om i-landsproblem...:)
  • snorkråka
    Kodia skrev 2009-09-23 19:01:45 följande:
    Om locket sluter tätt kanske du kan prova att koka den - då utvidgas ju luften i den.Diskmedel längs öppningen antar jag att du har testat...
    Du tror inte att den kan spricka då? Frågan är ju vad som ger efter först, proppen eller väggarna?
  • snorkråka
    Chivaz skrev 2009-09-23 22:04:47 följande:
    Skölj den i varmt vatten.
    Ska testa! Vill verkligen ha upp den där burken, har sparat guldtior i den, ligger rätt mycket pengar i den...
  • LindaKarlsson

Testa att bända med en sked eller liknande i kanten av locket så att du får in luft i burken. Tänkte om det bildats vacum i den..

deaduntildark.blogspot.com/ ♥ Devin 071026 ♥
  • Kodia
    snorkråka skrev 2009-09-23 21:46:32 följande:
    Du tror inte att den kan spricka då? Frågan är ju vad som ger efter först, proppen eller väggarna?
    Proppen tror jag alldeles säkert! Om det nu funkar öht...

Silikonspray i öppningen? eller något annat smörjmedel ni har hemma.
  • Monsterpannkaka
    snorkråka skrev 2009-09-23 21:45:00 följande:
    Alltså, det är en stor tung burk, med en propp i, jag tappade den rakt i golvet och slog väl in proppen så hårt det bara gick, och nu sitter den ju naturligtvis som berget:( Snacka om i-landsproblem...:)
    Hihi!
    Förlåt..

men ja, det är verkligen ett mysigt i-landsproblem!

men hur går det? :) Får du upp den?
  • Chivaz

Jag vill också veta, har du fått upp burken och i så fall hur?

Svar på tråden Glaspropp som fastnat i burk???