• Cinderella87

v 34 stickningar

Har börjat få stickningar i nedre delen av magen, ibland så långt ner som innanför blygdbenet... är detta något normalt? Tycker även att jag har sammandragningar väldigt ofta, flera gånger per dag och ibland gång på gång direkt efter varandra. Någon som känner lika som jag? Sammandragningarna är inte smärtsamma på något vis utan är mer obehagliga då magen blir som en stenklump som gör att man inte kan sitta/stå normalt...
    Längtar så otroligt mycket tills den lille/lilla kommer fram...

• Svar på tråden v 34 stickningar
  • Lotus

Hej, har samma problem tror jag Hugg/ilningar{#lang_emotions_smile}

Gå in och kolla på en tråd som heter Hugg i underlivet, där står det lite!
    Du kanske känner igen dig!
    Inge kul alls, gör jätteont och man tappar nästan andan.

Lycka till{#lang_emotions_nalle}

• Cinderella87

mm...har pratat med barnmorskan om det och hon säger att det bara är livmodern som håller på att förbereda sig inför förlossningen, stickningarna kan ha och göra med att barnet står så långt ner. Så jag känner mig mycket lugnare :)

• Lotus

Vad bra att du fick prata med någon som kan, dom sa så till mig med nerver som kommer i kläm osv!
    Har det blivit bättre eller sämre? för mig blir det bara värre men det är lättare att ta nu när man vet vad det är

• jennyz

Jag har samma som ni, är nu i v 36, har haft så här ett tag, men det blir mer och mer sammandragningar för varje dag, BM säger att det kommer nog att kännas mer, huvudet håller på att fixera sig tror hon, men helt normalt... Det gör ju inte direkt ont, men känns ordentligt ibland, och är jag på stan så får man stanna upp ett tag, känns som folk kollar lite extra... Men det är ju bra att kroppen förbereder sig!!!

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • Lotus

Det är lite märkligt hur alla upplever det, jag tappar andan eller vill skrika rakt ut, men det gör ma ju inte direkt, min lilla har fixerat sig och jag är oxå i vecka 36, För mig är det nätterna som är jobbigast minns inte när jag sov en hel natt sist, ibland tror jag den ska krypa ut.. tänk att ett litet huvud kan göra så ont när det rör på sig{#lang_emotions_dreamer}

• Cinderella87

snarare att det blir mer för varje dag som går... men som sagt känner man sig lugn då man vet vad det är som känns... för mig är det som värst på kvällarna.

Svar på tråden v 34 stickningar