• mysis78

Tips på röd tapet?

Vi ska tapetsera om vår hall och jag är på jakt efter en läcker fondtapet som går åt det röda hållet. Gärna med något mönster i.... Väggen är cirka två meter bred..... Någon som har tips på nåt snyggt? Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips på röd tapet?
  • pixerpie

Boråstapeter, kollektion Hanna en röd, svart, vit! Tuff! Finns muggar i samma mönster. Men jag är för feg för den...

Lycka till!

• mysis78

Ja den är skithäftig och snygg!! Tänkte kanske nån som är lite mindre färger på, kanske bara i röda nyanser eller max två.

• pixerpie

Borås, garden- har en med småblommor på tråd i både rosa och vinrött... Men jag vet, det är skitsvårt! För mig blir det oftast vitt,vitt och vitt med någon neutral fond. Har du sett någon snygg fond i beige, brun, grå eller svart med vit botten?

• Dundermamman
    pixerpie skrev 2009-09-23 22:17:20 följande:
    Boråstapeter, kollektion Hanna en röd, svart, vit! Tuff! Finns muggar i samma mönster. Men jag är för feg för den... Lycka till!
    Den har vi som fondtapet i köket...guud vad jag älskar den tapeten!
    Den finns på bild i mitt galleri
    Vår 10:e skogiskull föds vecka 44
  • Flippen

Här är en röd tapet som jag bara älskar! Den finns i Flüggers tapetkollektion (även om tapettillverkaren heter Fiona)

www.fiona-walldesign.com/Collection-c-gallery.aspx

Klicka på kollektionen som heter "Nordic Leaves" .
    Det är den röda tapeten med svart vass. Tapetnumret är 306005.
    Tror att storleken på vassen finns i två storlekar, men du får kolla runt lite.
    Kanske finns det mer bilder om du går genom flugger.se
    Vet att det finns många miljöbilder på just denna tapet.

• mysis78

Tack för alla tips, jätteskoj.

lollo83, jag gillade din fionatapet jättemycket. vet du ungefär vad den kostade?

• Thursday

Vi har Hanna-tapeten som fondvägg i hallen och är så sjukt nöjda med den, tokigt snygg... och sen är det ju nice att ha matchande pennmugg på hyllan!

• Dundermamman
    Thursday skrev 2009-09-26 13:27:28 följande:
    Vi har Hanna-tapeten som fondvägg i hallen och är så sjukt nöjda med den, tokigt snygg... och sen är det ju nice att ha matchande pennmugg på hyllan!
    Vi har ju också den i köket...
    Jag trodde att jag skulle tröttna efter nåt år, men det är snart 3 år sedan vi renoverade köket och jag blir fortfarande lika glad när jag ser väggen
    Pennmugg?? ...vi dricker kaffe i våra
  • Thursday
    Dundermamman skrev 2009-09-26 16:45:50 följande:
    Vi har ju också den i köket... Jag trodde att jag skulle tröttna efter nåt år, men det är snart 3 år sedan vi renoverade köket och jag blir fortfarande lika glad när jag ser väggen Pennmugg?? ...vi dricker kaffe i våra
    Men vi fikar så sällan i hallen
  • Sannalouise87
    pixerpie skrev 2009-09-23 22:17:20 följande:
    Boråstapeter, kollektion Hanna en röd, svart, vit! Tuff! Finns muggar i samma mönster. Men jag är för feg för den... Lycka till!
    har också tänkt mig denna tapet, fast som fondvägg i sovrummet. Några tips på vad man kan ha för färg på de andra 3 väggarna?
  • Dundermamman
    Thursday skrev 2009-09-26 16:46:57 följande:
    Men vi fikar så sällan i hallen
    Sannalouise87 skrev 2009-09-26 16:48:56 följande:
    har också tänkt mig denna tapet, fast som fondvägg i sovrummet. Några tips på vad man kan ha för färg på de andra 3 väggarna?
    Vi har satt upp väv som vi har målat i ljusgrått, jättefint till trots att bottenfärgen i tapeten är vit!
    Vill man ha lite mer färg så går det ju att bryta av med tex enfärgad röd tapet eller färg, svart blir ju väldigt mörkt! Annars är det ju även lite rosa i tapeten också...
  • lollsanT
    mysis78 skrev 2009-09-26 08:17:12 följande:
    Tack för alla tips, jätteskoj. lollo83, jag gillade din fionatapet jättemycket. vet du ungefär vad den kostade?
    Ingen aning faktiskt. Vi bor i hyresrätt just nu så vi fick bara välja i en pärm. Inte så jättedyr skulle jag tro.
  • pixerpie
    Sannalouise87 skrev 2009-09-26 16:48:56 följande:
    Jag skulle nog vara "tråkig" och ha vitt på den andra väggarna!
Svar på tråden Tips på röd tapet?