När klippa naglarna på spädbarn?
när kan man klippa dem? min baby har långa vassa naglar o klöser sig så. hon är 3 veckor gammal.
när kan man klippa dem? min baby har långa vassa naglar o klöser sig så. hon är 3 veckor gammal.
det är då jag klippt iaf, när dom blitt så långa att hon löst sig själv =) Ålder på bebis spelar ingen rol
Vi filade våran dotters naglar så länge som de satt ihop i skinnet, sen började vi klippa. Jag kommer inte ihåg hur gammal hon var när vi började klippa...
Den första månaden eller så har jag bara rivit av dom. Sen när dom blivit lite hårdare har jag börjat klippa dom vid behov, men det brukar bli 2grr/v, efter varje bad.
Rivit av naglarna har jag gjort redan från första början så det är inget du behöver vänta med.
vi filar, funkar jättebra det med
så fort det behövs, annars skadar ju bebisen sig själv...tips är att använda babynagelklippare istället för sax - mkt enklare tycker jag...
ok...har nämligen rivit av lite gran n när de lossnat halvt. men nu är de jätte vassa..men mjuka. tycker ni ja ska fila eller försiktigt klippa? vill ju inte skada på nåt vis..hur känsliga är dom egentligen?
fila du till en början o när naglarna är som våra naglar i förhållande till fingret så kan du klippa med en babysax.. :) deras naglar är jättemjuka i förhållande till våra :)
jag får klippa 2-3ggr/v..!! helt sjukt va snabbt de växer!
jag lyckas bara fa ner dom om jag sjalv forsiktigt biter ner dem....fila eller klippa funkar inte for oss.
Jag klippte direkt med nagelsax, riva och fila fungerade ej. Men det är inte populärt...
Jag klipper när snuttan sover. Blir helt klart minst bråkigt då och lugnast för alla inblandade... :)