• ChristiansFru

När klippa naglarna på spädbarn?

när kan man klippa dem? min baby har långa vassa naglar o klöser sig så. hon är 3 veckor gammal.

• Svar på tråden När klippa naglarna på spädbarn?
  • lunkentuss

det är då jag klippt iaf, när dom blitt så långa att hon löst sig själv =) Ålder på bebis spelar ingen rol

• hugger i sten

Vi filade våran dotters naglar så länge som de satt ihop i skinnet, sen började vi klippa. Jag kommer inte ihåg hur gammal hon var när vi började klippa...

• RosaNapp

Den första månaden eller så har jag bara rivit av dom. Sen när dom blivit lite hårdare har jag börjat klippa dom vid behov, men det brukar bli 2grr/v, efter varje bad.

Rivit av naglarna har jag gjort redan från första början så det är inget du behöver vänta med.

• Vickan I

vi filar, funkar jättebra det med

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Genuin

så fort det behövs, annars skadar ju bebisen sig själv...tips är att använda babynagelklippare istället för sax - mkt enklare tycker jag...

• ChristiansFru

ok...har nämligen rivit av lite gran n när de lossnat halvt. men nu är de jätte vassa..men mjuka. tycker ni ja ska fila eller försiktigt klippa? vill ju inte skada på nåt vis..hur känsliga är dom egentligen?

• LillaFlingan

fila du till en början o när naglarna är som våra naglar i förhållande till fingret så kan du klippa med en babysax.. :) deras naglar är jättemjuka i förhållande till våra :)

jag får klippa 2-3ggr/v..!! helt sjukt va snabbt de växer!

• maria12

jag lyckas bara fa ner dom om jag sjalv forsiktigt biter ner dem....fila eller klippa funkar inte for oss.

• LinneaLea

Jag klipper när snuttan sover. Blir helt klart minst bråkigt då och lugnast för alla inblandade... :)

Svar på tråden När klippa naglarna på spädbarn?