Bebisar som ligger så öronen viker sig bubbelt?
Hur blir det med bebisarnas öron när de ligger
på rygg och mjuk kudde. Har sett att öronen vill bli bubbelvikta.
Blir öronen utståeende av det?
Någon som vet?
Hur blir det med bebisarnas öron när de ligger
på rygg och mjuk kudde. Har sett att öronen vill bli bubbelvikta.
Blir öronen utståeende av det?
Någon som vet?
Det gör min son med ena örat ofta... försöker rätta ut det så ofta jag kan, i förebyggande syfte :) Har en kompis som har utstående öron, och hon "tvingar" mig att håll koll så han inte ligger med dom dubbelvikta...
Men om det hjälper.. det vet jag inte..?!
Nej, de blir inte utstående av det. Det är nog ganska vanligt att det blir så på bebisar. Vår minsting kallades ofta för "Spock", när han var bebis. För öronen vek sig så de blev "spetsiga" när han sov!
Min son hade oxå så i början men "förmågan" att vika öron försvinner efter ett tag. jag trodde oxå att de skulle bli utstående, ett tag såg det ena värre ut än de andra. Men inget fel på dem nu när han är snart 16 mån.
Är inte utstående öron beroende på dna? på samma sätt som krulligt eller rakt hår?
Min son ligger gärna och viker öronen och har gjort sen han var nyfödd. Nu är han 10 månader och öronen är lite utåt
vår son låg alltid på höger öra och det vek sig dubbelt och nu har han utstående öra just på höger så jag tror det beror på det . Även BVC säger att det är vanligt.
Båda våra döttrar har sovit med sina öron dubbelvikta och båda har utåtstående öron, varken jag eller pappan har utåtstående öron.
Någon mera som har erfarenhet och vet något
mera om detta?
Min stora pojk sov mycket på ena sidan så att örat vek sig.
hans ena öra står idag utåt och det andra är "normalt". ångrar lite idag att vi inte tejpade öronen. han är idag 9 år.