• white cheese

Musikalartist i London - Lön?

Är det någon som vet vad en bra musikalartist i London tjänar? Alltså någon som har en hyfsat stor roll (inte nödvändigtvis huvudroll) i de stora musikalerna. Och hur hårt får man slita?

(Jag har inga som helst planer på att försöka mig på någon sådan karriär själv - jag är bara nyfiken! )

• Svar på tråden Musikalartist i London - Lön?
  • Fjuppan

En kompis till min man arbetar som musikalartist, just nu i New York. Han har inte en jätteroll, tjänar runt $2500/vecka. Ganska bra med andra ord....

• Fjuppan
    Fjuppan skrev 2009-09-30 21:15:41 följande:
    En kompis till min man arbetar som musikalartist, just nu i New York. Han har inte en jätteroll, tjänar runt $2500/vecka. Ganska bra med andra ord....
    Kanske ska tillägga att han med den lönen har fritt boende via uppsättningen...någon form av studentkorridor visserligen, men hur som haver gratis.
  • white cheese
    Fjuppan skrev 2009-09-30 21:15:41 följande:
    Jag läste $2500 per månad, och tyckte att det var väl inte så värst bra... Men när jag nu läser rätt istället så får man väl säga att det verkar rätt vettigt...
    Men sliter han häcken av sig för de pengarna då, eller är det en vanlig 40-timmars vecka?
  • Fjuppan

white cheese skrev 2009-10-01 13:08:15 följande:

Jag läste $2500 per månad, och tyckte att det var väl inte så värst bra... Men när jag nu läser rätt istället så får man väl säga att det verkar rätt vettigt... Men sliter han häcken av sig för de pengarna då, eller är det en vanlig 40-timmars vecka?
    Han har väl ungefär 5-6 timmar/dag på teatern....7 dagar i veckan förstås. Om det inte hade ingått boende så hade han haft det tuffare....det är ju inte helt billigt att bo i N.Y.
  • white cheese
    Fjuppan skrev 2009-10-02 15:14:33 följande:
    white cheese skrev 2009-10-01 13:08:15 följande: Han har väl ungefär 5-6 timmar/dag på teatern....7 dagar i veckan förstås. Om det inte hade ingått boende så hade han haft det tuffare....det är ju inte helt billigt att bo i N.Y.
    Okej. Tack för svaren! Intressant att få lite inblick...
Svar på tråden Musikalartist i London - Lön?