• Izamoon

Cykel till 8åring

Nästa sommar ska dottern få en ny cykel i present men hur är det med storlekarna , hon är ca 125 cm lång

Vad har ni för tum till era barn

• Svar på tråden Cykel till 8åring
  • Fettis

Min dotter som är 8 år och ca 136 cm lång har fått en 24 tum cykel.Skulle nog passa bra till din dotter oxå.En mindre skulle hon nog inte kunna ha så länge.

• Izamoon

ok ja det är ju bra om dom har lite å växa på oxå så man slipper köpa en ny vid 9år oxå.

Den hon har nu fick hon när hon fyllde 5 år

• trolltriss

24 tum med 21 växlar och handbroms till sonen som är 130 cm. LITE i värsta laget,,,, men pappan fick bestämma,,,, och snart kan han cykla på den också, sonen....

• Rix

24" med 3 växlar o fotbroms har elin 8 här hemma.

• Norpan81

min 8 åring har en 20" ( inga växlar och fotbroms) sedan 2 somrar tillbaka. han är ca 127 cm lång. Det beror lite på hur han växer under vintern nu om det behövs en ny cykel till våren eller om det räcker med att höja sadel och styre?

Flera av hans kompisar har större cyklar, men det är bara några av dem som egentligen behöver så stora cyklar, det syns att det är svårt för kompisarna att hantera sin stora cyklar när de är ute.

TS ta med dottern till en cykelaffär och prova storleken. Eller se om hon kan få provsitta någon kompis cykel så ni ser vad som verkar bäst.

• ikea mamman

min son har 24 tums m. 21 växlar å handbroms, de var det som passade honom bäst.
    han var 8 å 1/2 när han fick den.
    tänker mig att det blir en ny cykel när han är 10 1/2 år, barn ska inte ha förstort tycker jag.

Svar på tråden Cykel till 8åring