Lhasa Apso!?
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Lhasa Apso!? Man kan läsa på nätet men det är bra att ha vanliga människors upplevelser oxå tycker jag!!
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Lhasa Apso!? Man kan läsa på nätet men det är bra att ha vanliga människors upplevelser oxå tycker jag!!
Jag har en =)
Lagom stor enligt mig eftersom den är rätt liten
Jättemysig fin mjuk päls, men den kräver mkt jobb, med borstning osv.
Många klipper med maskin,de tycker jag är synd, då försvinner den fina mjuka pälsen helt, ja har klippt min förhand med sax, blev jättebra, ser ut som valppäls igen. Men funkar väl inte om man ska ställa ut, men vi har vår som familjevovve, så det är inte aktuellt här!
Någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter!?
Jag har också en :P
svart/vit
Hon är underbar, helt klart, med ett väldigt charmigt underbett... Hon är nyfiken mot alla
(jag övade in redan på våra första promenader att hon ABSOLUT inte fick gå fram och hälsa på någon)
hon är lättlärd, busig, alltid leksugen, sällskapssjuk och numera en "godisautomat"
vi klipper henne (med maskin) och jag tycker visserligen inte att hon har sin valppäls kvar men den är gosig ändå
Hon älskar att gnaga på saker, speciellt mina stumpor... men tuggben är också goda. bollar, friesbees, gosedjur tycker hon är jätteroliga att jaga. Om någon går utanför dörren skäller hon, det beteendet försöker vi arbeta bort, men det ligger ju i hennes natur (rasen blev ju uppfödd som vakthund i tibet)
hon är en riktig toppenhund :D
Hon är ... 9 månader också. fyller 1 den 25 december :P
Ja, hon skäller på folk som går förbi utanför fönstret, men vi har en enorm häck (med staket innuti) i vår trädgård och innan skällde hon på folk som gick förb, men jag har på något mirakulöst sätt lyckats träna bort att hon skäller då.
men somsagt, de är upfödda som vakthundar och skäller bara för att varna oss, men visst är det jobbigt... :)