• Anonym (ts)

    Zopiklon , någon som äter/ätit det??

    Fick dessa igår mot mina sömproblem. Vill gärna höra andras erfarenheter om dessa piller.

    Tell me everything!

  • Svar på tråden Zopiklon , någon som äter/ätit det??
  • Anonym

    äter den just nu o har ätit den till o från i många år.. den är ju dock beroende framkallande så jag håller mig till enstaka tillfällen... nåt speciellt du vill veta? jag tycker dom är bra, det enda jobbiga är smaken jag får i munnen, men den får tydligen inte alla men det är vanligt...

  • Anonym (sårbar)

    Jag har också zopiklon vid behov. Tar den inte varje kväll, har en annan sömntablett som jag varvar med. Har medelsvår-svår depression och medicinerar även med citalopram sedan ca 6 månader tillbaka, men citalopramen har inte hjälpt mig med sömnen så därför behöver jag fortfarande sömntabletter.

  • Anonym

    jag hade den oxå när jag hade min depression o ångest, o den funkade när det behövdes.. är dock frisk från alla såna besvär o har den nu mot min epilepsi, får anfall när jag inte sover. o det är viktigt att jag inte får det när jag lever ensam med min dotter. o det har funkat att ta den vid behov i flera år.. under min depression tog jag den oftare än nu. har nog inget negativt att säga om den. har bara fått bra pespons av den. äter dock hög dos nu när det behövs, men det har med ep medicin som förkortar zopiklonets verningstid till halva tiden.

  • Anonym (ts)

    jag fick en dos på 7.5mg, är det en normal dos eller ögre eller mindre? vet inte själv.

    Har depression och kommer äta fluoaxitin också..

    Vet att man inte ska blanda sömpiller med alkohol, men är det någon fara om man 2 glas vin på kvällen innan man tar en tablett? Är det rent ut sagt farligt eller är det bara så att man kan bli mer trött eller lättare full liksom?

    Ska ha hit ltie besök i helgen och skulle så gärna vilja ta 1 eller 2 glas vin..

  • Anonym (sårbar)

    Jag har också 7,5 mg. Hör med din läkare om det här med alkohol. Jag avstod helt från alkohol i början när jag började medicinera.

  • Anonym ((ep))

    7,5 är en ganska normal dos men oftast brukar dom börja med 5mg. men 7,5 är inte "hög", jag har den dubbla.. det är jag med ep som svarar.. :)
    vad gäller alkolhol så blir effekten att man blir full som attan om du dricker. tyvärr har jag inte så mycket att hjälpa dig mer än så eftersom jag inte dricker. men jag hoppas det finns nån annan som kan hjälpa dig på den fronten..
    utan den vet jag inte om jag varit frisk från min depression idag, sömn är så viktigt för att orka med att hantera allt kring en depression..

  • Anonym (ts)

    Ja sömnen påverkar mig grymt mycket i min depression också.
    Läkaren sa att jag har en stark sårbarhet för stress vilket i grunden står för mycket av mitt mående idag. Att jag var känslig för stress visste jag redan men det var skönt att få höra det av läkaren.

    Läste någonstans att det kan vara farligt att äta vissa antidepp när man äter denna sömnmedicin..vet du om det gäller fluoaxitin också?

    Fast isfall kanske inte läkaren hade bett mig återuppta antideppen.

    Någon som har erfarenheter av theralen? Ska ta det vid ångest oro...tänkte ta det snart men ska hämta barnen på dagis snart..Blir jag helt veck på theralen tror du eller hur blir man?

  • Anonym ((ep))

    fluoaxitin har jag ingen erfarenhet av alls faktiskt.. det var citalopram o efexor jag hade när jag var som sämst.
    men theralen har jag erfarenhet av oxå. ;) hade den dock till natten o det blev inget bra eftersom jag fick en hemsk nästäppa o kan inte sova med täppt näsa, så det fick jag sluta med för jag sov bara mindre av den. men på ska du äta på dagen skulle jag tro att dosen är relativt låg eftersom läkaren så klart förstår att du ska leva ditt liv då oxå så gott det går mitt i en depression. men är du rädd för hur du ska bli tycker jag nog att du ska vänta tills din man (eller vad det är;) kommer hem, alla reagerar ju så olika på olika piller. vill ju inte utsätta dig o barnen för nåt...

  • Anonym (ts)

    Ja jag fick 1.5ml tror jag..ett litet rör som inte ens är fullt.
    Väntar nog med att ta det tills jag är hemma med barnen igen. Manne är hemma men min tur att hämta barnen, han har fått ta väldigt mycket sånt det senaste så jag försöker göra sånt när jag orkar.

    Hur mycket fick du när du skulle sova på det?

    Tänkte på et också..är det farligt om jag höjjer zopiklon till 2tabltter?
    Jag blev lite väck på det igår med bara 1tablett, men somnade inte säkerligt mycket fortare och jag vaknade ändå nåra ggr under natten.

    har inga pengar på mobilerna så jag kan inte ringa och rådfråga någon.

    Men det borde väl inte vara farligt? mer än ayy jag kan bli jävligt trött och väck..men om jag lägger mig precis när jag tagit dom så borde det la vara lungt? Kan väl itne få en överdros på 2*7.5mg?

  • Anonym ((ep))

    nu får jag väl skäll av annat folk men skitsamma, nu är det dig vi pratar om.. ;) nej nån överdos lär du inte få så att du behöver blir typ magpumpad men ju mer man höjer dosen, desto mindre lär dom ju funka. testa att ta lite theralen i en stund innan du tar zopiklon. det skulle jag nog testa innan. det är ju alltid dumt att ta mer än vad man fått utskrivet. förstår att du är desperat o under min värsta tid tog jag ibland mer än vad jag skulle oxå. det är svårt att säga vad du ska gör o komma med bra råd. men mitt råd är ju att du ska testa en kombination innan du tar mer av zopiklon, o om inte 7,5 mg funkar får du nog kontakta läkaren igen. du kanske behöver nåt mer eller nåt annat. en sömntablett oxå eller bara en sån istället för insomningstablett..

    när det gäller theralenet minns jag tyvärr inte min dosering det för länge sedan jag fick det, tyvärr... men jag tycker helt klart du gör rätt i att vänta o ta det när barnen är hemma redan.. håller tummar o tår för att det går bra när du testar det..

Svar på tråden Zopiklon , någon som äter/ätit det??