• Bobousch

Hur länge kan bebisen vara fixerad innan fl?

Är det nån som vet hur länge en bebis kan vara fixerad innan förlossningen startar?

Hur lång tid efter fixeringen startade eran förlossning?

• Svar på tråden Hur länge kan bebisen vara fixerad innan fl?
  • lia76

flera veckor.
    På mej fixerade de sej inte, första låg ruckbar (sedan vecka 32 eller något sådant) och andra rörlig.
    De kan fixera sej i början av vecka 30.
    Min syster ska få sitt tredje barn nu i början av oktober och han fixerade sej redan i vecka 27.

Att de fixerar sej betyder inte att förlossningen är på gång, utan de gör sej redo bara istället för att vänta till sista veckan

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • Kajak

Fixering = förlossning är på G ... det hade jag alltid hört när jag var "nygravid" med första barn men det stämde inte.

Som lia76 skrev.. flera veckor kan bebisen vara fixering.

Mina barnen var aldrig fixering för värkar kom.

• CaZ

Som föregående säger- flera veckor. Min plutt fixerade sig i vecka 31 eller 32 och föddes sen efter 38 fullgångna

• Minxy

Första barnet fixerade sig i v.32 och föddes i v.39 (38+4), så det kan ta mååånga veckor.
    Vissa barn fixerar sig inte alls.

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • ortwins

Om man är omföderska så är det inte säkert att barnet fixerar sig öht.
    Annars kan det ta lång tid innan förlossningen trots fixerad bebis.

• Trynträ

Jag kan skriva under på att fl inte startar tidigare bara för att bäbisen fixerar sig tidigt. Min fixerade sig runt v.29 tror jag och nu är jag inne på v.40+6 utan känningar.

• Lota

Min dotter var fixerad i v34 + o hon föddes i 41+1. Denna krabat är ffa inte fixerad 39+1 o det är ju inte säkert att h*n blir det heller nu som omföderska.

• TannaNystrand
    Bobousch skrev 2009-09-24 11:39:55 följande:
    Är det nån som vet hur länge en bebis kan vara fixerad innan förlossningen startar? Hur lång tid efter fixeringen startade eran förlossning?
    Min bebis har redan fixerat sig och jag är i vecka 34+1 och bebisen fixerade sig i 31+0 tror jag :)
  • Mmet

Jag väntar min första om 11 dagar. han har varigt fixerad länge

Svar på tråden Hur länge kan bebisen vara fixerad innan fl?