Hur ska man raka sig utan att det kliar efteråt?
Har rakat benen i jag vet inte hur många år och ändå så kliar det förskräckligt rent ut sagt efteråt. Det börjar klia ca 12 timmar efteråt och fortsätter i kanske 2 dygn. Skulle vilja kunna raka underlivet också (många verkar ju dessutom tycka att man är jätteäcklig om man inte gör det) men jag förstår inte hur det ska vara möjligt. Hur gör ni, ni som gör det?
Det känns som att jag provat allt. Nya rakhyvlar, gamla rakhyvlar. Tvätta noggrant före, tvätta noggrant efter. Desinfektionsmedel, rakskum, med och utan. Jag rakar mothårs eftersom om jag inte gör det så blir det fula svarta prickar kvar av håren.
Hur ska man göra? =/
Har provat raka bikinilinjen ett par gånger men då kliar det så hemskt att jag inte kan ha trosor på flera dagar.
Det är inte heller så att det går över med tiden eftersom jag rakar ju benen regelbundet och det är fortfarande så där.
Vaxa tänkte jag på, men då är man kanske vaxad i en vecka, sedan kliar det igen medan det växer ut och det måste ju bli en viss längd för att man ska kunna vaxa igen.
Hjälp. Vad gör jag för fel?
Jag måste dessutom raka mej var 12e timme om jag inte vill ha stubb...