• Anna kaffekanna

Cornish Rex vs. Devon rex?

Vi är precis mitt uppe i att bestämma oss för antingen en Cornish eller devon rex unge. Har nån erfarenhet av båda o kan jämföra lite? Eller är dom rätt lika?

Har hört att devon skulle vara lite mindre än Cornish? Och att Cornish är ännu lite 'vildare' än devon fast båda är spralliga raser, tycker ni detta stämmer?

Tacksam för alla tips i övrigt angående dessa raser.

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Svar på tråden Cornish Rex vs. Devon rex?
  • Diva

www.rexringen.nu
    Bara utseendet som skiljer dem egentligen, inte temperamentet. Så ta den ni föredrar utseendet på. De är i samma storleksspann, ganska små raser.
    Sen är alla katter individer så se till att träffa en bra uppfödare där ni gillar kullens mamma. Säger mycket om hur er katt blir.

• Havanna82

Varför inte en av varje? ;) Båda är aktiva raser och mår oftast bra av en kompis.

• Nora75

Jag har precis köpt en Devon och är djupt förälskad i deras utseende.. De ska väl annars vara ganska lite, om man läser om raserna och ska lite på dert så verkar det som om Cornishen är lite vilare än Devon, men det är nog olika från katt till katt.

• Bullen81

Jag har sedan några månader tillbaka en devon-kille, han är "lagom vild", väldigt tillgiven och så har de ju ett otroligt vackert utseende. Dock har jag ingen erfarenhet av cornish.

• Tre små älsklingar

Jag har en devon hona hemma, hon är väldigt lugn och otroligt gosig. Man sitter inte ensam i soffan länge om man säger så...
    Nu är hon ännu mer gosig och ska vara uppe i mig hela tiden för hon är dräktig..

Svar på tråden Cornish Rex vs. Devon rex?