• MissLillan

recept på knäckig blåbärspaj?

Har du ett gott recept på blåbärspaj gärna utan havregryn och med vetemjöl och lite knäckig.....?

• Svar på tråden recept på knäckig blåbärspaj?
  • Carlina

Japp här kommer världens godaste och enklaste recept ( kanske inte det nyttigaste :). Degen blir knäckig, tror att det är för att man smälter smöret ?!

Lägg bären i botten (går bra till tex ällpen också) på en smörad pajform.

Blanda 125 g smält smör med 1,5 dl socker , 2 dl mjöl , 1 tsk bakpulver. Tryck ut smeten över bären och sätt in i ugnen i 200 grader i ca 25 min.

Lycka till!

• Carlina

Menade självklart att det går bra med ÄPPLEN

• MissLillan

det lät precis som jag tänkt mig TACK... får nog ta lite potatismjöl på bären då de är frysta va?

Carlina skrev 2009-09-24 16:32:57 följande:
    Japp här kommer världens godaste och enklaste recept ( kanske inte det nyttigaste :). Degen blir knäckig, tror att det är för att man smälter smöret ?! Lägg bären i botten (går bra till tex ällpen också) på en smörad pajform. Blanda 125 g smält smör med 1,5 dl socker , 2 dl mjöl , 1 tsk bakpulver. Tryck ut smeten över bären och sätt in i ugnen i 200 grader i ca 25 min. Lycka till!
  • Carlina

Ja det blir nog bra med lite pot. mjöl så det inte blir så mkt vätska. Hoppas det blir gott!

• luzorsus

lät gott, kanske ska prova med vinbär, det är det jag har hemma...i och för sig äpplen oxå..

Svar på tråden recept på knäckig blåbärspaj?