Rönka hjärnan?
Ush.. vart ska jag börja..
Har haft oförklariga näsblödningar senaste året i samband med huvudvärk.
Har varit hos läkaren och blivit remitterad till öron-, näs- och halsmottagningen men de fann inget. Mitt blodtryck är normalt om inte litet lågt ibland, men aldrig har jag hört att jag har haft högt blodtryck.
Har svårt att koncentrera mig och hänga med i samtal då min huvudvärk oftast tar övertaget..
(tänk er som en kraftig tandvärk ungefär).
Så är det konstant.
Har yrsel ofta vilket jag tidigare trodde berodde på järnbrist men nu så äter jag järntabletter och känner mig fortfarande yr från och till.
Oftast väldigt trött, av huvudvärken då förståss.
Ibland tror jag det ska försvinna om jag sover lite men så kan det hända att jag vaknar av att det gör så ont. Ljudkänslig är jag oxå! Ber min man ofta att dra ner på ljudet eller prata tystare... Orkar oftast inte prata länge i telefon, eller konversera länge överhuvudtaget.
Har även fruktansvärt stel nacke som inte gått över på över ½år.
Är ofta illamående...
Jag äter sunt, ½ tallrik grönsaker, 1/4 kött, 1/4 pasta/ris/potatis. Alltid vatten till maten. Havregrynsröt till frukost + 1 glas lättmjölk. Inge skräpmat förutom på lördagar, då jag tom tillåter mig själv godis eller chips.
Röker inte, dricker inte, tränar regelbundet.
Läkaren som haft mig på utredning har uteslutit migrän och nu skickat en remiss så jag ska få rönka huvudet... vet inte vad det kallas. I vilket fall som helst så är jag rädd.
Vad kan det vara?
Det värsta är att jag börjar tänka i de hemskaste banor, tänk om det är en tumör?
Tänk om de får veta att jag inte kommer finnas så länge till.
Tänk om jag missar hela mitt barns uppväxt (som är 7 månader just nu).
På ett sätt så vill jag strunta i att gå, precis som att det skulle förändra något.. precis som om det var något där så skulle det inte finnas om jag inte gick dit.
Men om jag går kanske de upptäcker att det inte är nått?
Men vad är det då istället? Varför har jag så ont?
Skönt att få skriva av sig lite..