• Anonym

Går det att få tillbaka tilliten efter att den försvunnit?

Jag är så förvirrad. Ni som förlorat tilliten för er sambo pga otrohet eller liknande. Har den kommit tillbaka igen efter ett tags kämpande? ..Eller är det så att den enda vägen till att bli lycklig igen är att göra slut?

• Svar på tråden Går det att få tillbaka tilliten efter att den försvunnit?
  • SilverEmma

Jag tror att det är upp till dig & din sambo. Visar han att han verkligen ångrar sig & förstår att han sårade dig, och du i sin tur kan låta bli att älta det och verkligen förlåta honom, så tror jag absolut att man kan få tillbaka tilliten i ett förhållande.

Sen är det självklart individuellt...jag hade en sambo som var otrogen i ETT års tid innan jag fick reda på det. Jag hade nog kunnat förlåta honom för själva otroheten om jag hade ansträngt mig...men jag skulle aldrig kunna förlåta honom för alla gånger han ljugit mig rakt upp i ansiktet och hur han fick mig att må under det året. Han fick mig att tro att det var MIG det var fel på och att det var MITT fel att vi hade det jobbigt. Så jag lämnade honom utan att blinka.

• Libbe7
    Anonym skrev 2009-09-24 17:34:42 följande:
    Jag är så förvirrad. Ni som förlorat tilliten för er sambo pga otrohet eller liknande. Har den kommit tillbaka igen efter ett tags kämpande? ..Eller är det så att den enda vägen till att bli lycklig igen är att göra slut?
    Den kan komma tillbaka. Finns så klart inget svart eller vitt. Det beror helt o hållet på om man kämpar för det. Vill man gå o älta allt gammalt så NEJ, du blir inte lycklig igen.
    JAg har varit där och är idag hur lycklig som helst. Dock handlade det inte om otrohet.
  • Squirrel Nutkin

Min dåvarande man (nuvarande pojkvän) var otrogen under några månader tidigare i år. Vi skilde oss o flyttade isär o jobbade på vårt förhållande. Han vart /är ångerfull o jag trodde verkligen att jag kunde förlåta o gå vidare. Vi håller på o planera barn tillochmed. Fast ganska nyligen har jag börjat tvivla, vill jag verkligen gå vidare o göra förhållandet ännu seriösare nu än det vart innan?? Vi vart bara gifta i 21 månader o det vart inget spännande äktenskap precis.

Så som svar på din fråga; för min del kom den tillbaka (kanske av naivitet?) för ett tag men har nu svårt för att lita på honom o vårt förhållande.

In Merda Fossum - Vi Gräver I Skit
  • Anonym

Går det att få tillbaka tilliten efter att den försvunnit?

Svar: Nej.

• Anonym
    Squirrel Nutkin skrev 2009-09-24 17:53:03 följande:
    Min dåvarande man (nuvarande pojkvän) var otrogen under några månader tidigare i år. Vi skilde oss o flyttade isär o jobbade på vårt förhållande. Han vart /är ångerfull o jag trodde verkligen att jag kunde förlåta o gå vidare. Vi håller på o planera barn tillochmed. Fast ganska nyligen har jag börjat tvivla, vill jag verkligen gå vidare o göra förhållandet ännu seriösare nu än det vart innan?? Vi vart bara gifta i 21 månader o det vart inget spännande äktenskap precis.Så som svar på din fråga; för min del kom den tillbaka (kanske av naivitet?) för ett tag men har nu svårt för att lita på honom o vårt förhållande.
    Lider med dig! Vi flyttade också isär och jobbade/pratade igenom det som hänt osv. Vi blev tillsammans igen, flyttade ihop och jag är gravid med nr 2. Men jag har också börjat vela? Kanske ganska mycket pga att han inte vill förlova sig. Om han nu ångrar allt han gjort och vill vara med mig ..varför inte visa det då? Visst kan han visa det på andra sätt också men jag blir så sårad över att han inte vill. Han säger att vi har hela livet på oss och att han inte vill "göra allt" nu, för då har vi inget att se fram imot. Jag vet inte hur jag ska ta det.
  • Anonym

puffar! Ingen mer med erfarenhet?

• Anonym (MB)

Jag och min man ligger i skilsmässa, och i vårt fall handlar det om "dubbelspel" från hans sida - typ av otrohet kan man säga. Han vill egentligen inte skiljas pga rädsla (för att bo ensam), så under en period gjorde han allt i sin makt för att jag skulle ändra mig. Samtidigt jobbade han på en annan tjej som till slut "dumpade" honom (hon ville inte lämna sin sambo för min man), och då kom han krypandes och ville bli tröstad. Han gick på en rejäl nit...

Jag kan säga såhär: bara så sent som idag pressade han mig om framtiden och då sa jag ärligt att jag förmodligen ALDRIG kommer att kunna lita på honom igen. Hur ska jag kunna? För mig känns det som att han när som helst kan bli ihop med någon annan, och vad händer om "hon" ångrar sig...? Ryker jag då?

Nej, jag tror TYVÄRR att det är kört. Sorry.

• Anonym (fundersam)

Min pojkvän var otrogen mot mig i lördags! Jag fick reda på det innan han berättade. Han kom hem till mig igår kväll och trodde att jag inte visste något, dock berättade han vad han hade gjort! Det gör så ont i mig att jag vet inte vet vad jag ska göra!

Han är jätte ångerfull, han säger att han älskar mig och vill bo ihop med mig. Han frågade om vi kunde fixa det här! Jag är så jävla kär i han, helt sjukt. Jag har aldrig känt såhär förut, men sen gör han såhär mot mig?!

Jag vill kunna få tillbaka tilliten till honom. Kunna lita på honom, men jag vet inte om det är möjligt. Inte nu när allt jag tänker på är han och den andra tjejen, nakna, svettiga och stönandes! fy fan för otrohet!

Svar på tråden Går det att få tillbaka tilliten efter att den försvunnit?