• Akvileja

Ingen blödning efter Provera...

Åt provera i 10 dagar för att framkalla en blödning, sista tabletten tog jag i onsdags förra veckan. Det brukar ta 2-3 dagar innan jag får blödningen så jag räknade med att den skulle starta i lördags, men den har ännu inte kommit. Jag har haft liiiite spottings sen i fredags förra veckan, men det har varit så lite att jag inte ens behövt trosskydd.
    Vad kan detta bero på? Nån som varit med om samma?

• Svar på tråden Ingen blödning efter Provera...
  • Vijja

Hej Akvileja! Jag var med om samma sak för ett tag sedan. Skulle frmakalla blödning med Provera för att sedan påbörja Pergotime beh. Fick som agt ingen bödning efter Provera kuren på 10 dgr. Tydligen kan det bero på att livmoderslemhinnan är för tunn(Östrogen-nivån för låg för att stimulera att slemhinnan växer till ordentligen). Det finns då så lite/el. ingen slemhinna som kan stötas ut och därför får man ingen blödning. Jag påbörjade min Pergo´time behandling 5 dgr efter avslutad Proverabeh ändå på inrådan av min Gynekolog. Och jag fick ÄL då, så det verkar inte helt kopplat till chansen till ÄL. Dock är det nog ett tecken på tunn livmoderslemhinna vilket gör att det befruktade ägget har svårt att fästa. Hoppas det var ett litet svar på dina frågor iaf!
    Lycka till!!

• sponen

Hej
    Vet att det var ett tag sedan ni skrev men kanske ändå läser. för ett år sedan fick jag ingen mens av provera då var min slemhinna 3 mm. JAg är rädd att den inte kommer denna gången ehller nu var min slemhinna 7 mm. Läkaren trodde att det skulle räcka med 7 dagars behandling. Jag äter även metformin nu kanske att det kan hjälpa. Eftersom ni skrev att tunn slemhinna kan göra så att det inte blöder ut
    kram på er

• Tvillingar11

Det var ett tag sedan ni skrev. jag skriver ändå och informerar att ALLA får inte mens efter 2-3 dagar. Jag fick på sjätte dagen med provera och med primolut nor tog det 9 dagar.

Svar på tråden Ingen blödning efter Provera...