• Heureka

Tatuera bebis-fot....

Jag ska göra ett avtryck av Kottens fot och sedan tatuera in den. Men nu undrar jag hur jag lättast gör ett bra avtryck. Är det någon här som gjort det tidigare, och har något bra tips. Går det att använda en vanlig stämpeldyna, eller är den färgen farlig för barnet?

Alla tips mottages tacksamt

Min graviditet, min mage - jag tänker puta och njuta. BF 11/1-10
  • Svar på tråden Tatuera bebis-fot....
  • Gardinstång
    LizzieT skrev 2009-09-24 19:56:58 följande:
    fingerfärg kanske?
    Nä blir inge bra alls eftersom fingerfärg har så konstig konsistens.. :)

Kul idé, eftersom jag förra veckan kom på samma
  • DeHex

stämpeldyna? kanske lite svårare att få av från fote... men bara en tanke.. min mamma la faktiskt min dotters hans i kopiatorn (vad de lät konstigt :-s) men bilderna blev faktiskt bra. Så har en en multiskrivare eller nån ni känner har en kopiator så kanske ni kan testa de.

• Heureka

Mmm smart med kopiator, då gäller det bara att man är vid en kopiator samtidigt som Kotten sover. Har förstått det som att annars kan det bli problem med diverse olika gripreflexer

Pratade med en tatuerare idag, hon tyckte jag skulle vänta med att skriva in namnet på bebisen tills den kan skriva det själv, och använda det. Men då kom jag fram till att hela min rygg kommer vara full med fötter utan namn, om den första lär sig skriva vid 5 års ålder

Min graviditet, min mage - jag tänker puta och njuta. BF 11/1-10
  • DeHex
    Heureka skrev 2009-09-24 20:08:18 följande:
    Mmm smart med kopiator, då gäller det bara att man är vid en kopiator samtidigt som Kotten sover.
    Ja, nu har vi en sån multiskrivare, så det var lite lättare då ;) Hade varit jobbigt o stå på ett ställe o lägga pengar o fixa med fötter o händer ;)

Men min flicka var faktiskt vaken, och det blev bra tillslut, men klart det var kanske en 10 bilder totalt så man kunde välja lite.

Hoppas du hittar ett sätt som funkar för dig :) så du får dina fötter på plats.
    LA Woman skrev 2009-09-24 20:39:02 följande:
    Nu är den här bilden tagen precis när jag är nytatuerad och jag tror inte jag har nån annan...så den ser ju lite annorlunda ut nu men ändå...då här blev mina tatuerade avtryck
    SÅ fina :)
  • LizzieT
    Gardinstång skrev 2009-09-24 19:59:08 följande:
    Nä blir inge bra alls eftersom fingerfärg har så konstig konsistens.. :) Kul idé, eftersom jag förra veckan kom på samma
    En i LA ink tatuerade ju in barnhänder när hennes bebis var 1 månad gammal och jätte fina blommor lägst ryggraden =) Har ocksä tänkt tatuera in någonting som symboliserar min dotter, men vill inte skriva något namn och då tänkte jag göra så, men vet inte =P hehe
  • älgfot

Vilken underbar tatuering på fötterna! Jättefina!!!

• katten

ja har mina katters fot avtryck tatuerade o dom gjorde ja me stämpel dyna o tvättade sen bort färgen men de satt nog ändå kvar ett tag på tassarna hehe

Svar på tråden Tatuera bebis-fot....