• MiniMuu

Färga håret lila

Mitt hår är brunt just nu och ska färga det lila (hos frisör), hur mycket kan det gå på?
    Sist jag jag var där blekte jag och avfärga från svart/rött till blond, det tog 6 timmar och gick på 1000 kr.

• Svar på tråden Färga håret lila
  • Röslein

Då är ditt hår redan blekt antar jag? Eller ska du göra det också? Om du bara ska färga det lär det väl inte kosta så mycket och det går nog rätt fort också. Men du får klart bäst resultat om du bleker först. Det är ju svårt att säga hur mycket det kan gå på eftersom att priserna varierar så mycket beroende på var man går...
    Vill du ha det så billigt som möjligt föreslår jag att du färgar det själv hemma. Det gjorde jag när jag färgade mitt hår lila och det blev jättebra. I så fall ska du köpa hårfärg från typ butteriks eller någon sådan affär. Lycka till

• Elenas hasselbackspotatis 86

jag färgade från brunt till lila i februari o klippte samtidgt o det gick på 1350 kr :) fast det va i gbg city, vet inte var du gör det :)

• Roisin Dubh

Om du vill ha riktigt lila hår är mitt förslag att du färgar själv med en gelétoning som heter Directions. Den funkar även på ganska mörkt hår och det blir ordentligt lila. Nackdelen är väl att man får färga om ofta men å andra sidan finns det ingen permanent lila färg som håller särskilt länge. De "permanenta" går fort över till att bli dassigt röda och trista.

Directions

Så här ser mitt mellanbruna hår ut med Directions Plum.

http://www.familjeliv.se/hem/roisin_dubh/gallery/phpfsveha.jpg

• Röslein

Roisin Dubh, det där var ju skitsnyggt! Måste man bleka håret innan eller fäster det ändå?
    (tackar för tipset även om det inte var jag som startade tråden...)

• Röslein

Jag var visst för snabb med att kommentera
    det var visst samma sort som jag själv använder :)
    nåja

• Roisin Dubh

Jag bleker inte först utan färgar direkt på mitt mellanbruna hår. Jag har visserligen en hel del grått i roten nu så det lyser upp lite extra. Men de mörkare partierna blir mörkt lila.

• MiniMuu
    Röslein skrev 2009-09-24 20:39:59 följande:
    Då är ditt hår redan blekt antar jag? Eller ska du göra det också? Om du bara ska färga det lär det väl inte kosta så mycket och det går nog rätt fort också. Men du får klart bäst resultat om du bleker först. Det är ju svårt att säga hur mycket det kan gå på eftersom att priserna varierar så mycket beroende på var man går...Vill du ha det så billigt som möjligt föreslår jag att du färgar det själv hemma. Det gjorde jag när jag färgade mitt hår lila och det blev jättebra. I så fall ska du köpa hårfärg från typ butteriks eller någon sådan affär. Lycka till
    Har beställt tid nu;)
    Ska bleka, avfärga, färga och klippa för 1050 kr, inte så dyrt faktiskt
  • Vackra Alexandra

Jag har alltid köpt lila färg i butik men de säljs inte längre i vanliga matbutiker.
    Nu färgar jag det hos en kompis som har egen salong, betalar bara några hundra =)
    De e permanent färg och sitter längre än den permanenta färgen i butik.

• MiniMuu

Nu är det gjort.
    Resultatet blev inte som jag ville ha det.
    Håret blev nästan svart i längderna och jättelila i hårbotten + att jag sitter med en väldigt platinablond slinga i luggen...inte värt det

• puss

i med directions!! kan inte bli fel!

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Färga håret lila