Sand i håret...
Ni som har tips på hur man får ur sand ur hårbottnen på en 1,5-åring med lååångt hår - skriv dem här please!
Ni som har tips på hur man får ur sand ur hårbottnen på en 1,5-åring med lååångt hår - skriv dem här please!
Jag vill också ha tips! Tvättar och tvättar men de sitter ju som betong!!
Huvudet upp&ner ute på farstubron och så krafsar man länge och väl med naglarna i hårbotten och skakar. Håret alltså, inte huvudet! Jag har fått för mig att det är lättare att få bort det medan håret är torrt.
tänkte om någon hade en dunderkur eller nåt mot sand... kanske så det fräts bort, trollas bort, eller sugs upp, haha!!
Nae, men fler tips tack!!
och tack stårschan för ditt tips, jag ska prova igen!
keps?
ha ha vår son är nästan skallig än så länge nästan :O)
Eh naglar skulle jag INTE skrapa med i hårbotten på mitt barn, låter väldigt otrevligt, äckligt o ohygieniskt typ något jag skulle kunna tänka tillbaka på med avsky hela livet.
dammsuga håret?
Nä, allvarligt så tycker jag det brukar försvinna självmant speciellt om man kammar det ofta (vilket jag gissar på att ni gör då det e lång hår). ena grabben hade långt hår tills han var två o han hade aldrig massa sand i håret o det enda jag vet vi gjorde var att han badade varje dag....kan det vara nåt?
Ett av mina barn var som galen i sand som två-åring. Rullade sig, hällde över sig, kullerbyttor - you name it. Sand i hårbotten var det konstant! Jag tänkte dock inte så mycket på det. Lite försvann ju vid skakning (av håret
) och bad/dusch. Resten fick sitta kvar. Det verkade ju inte klia heller.
Ja, alltså jag river inte med naglarna i hårbotten, utan mer med fingertopparna, som man gör på sig själv när man ska "fluffa" till håret - liksom skakar håret...
och håret vill säga - inte huvudet
Keps och dammsugning av håret var bra tips!
Elma verkligen häller sand rätt över sig, så sand sand sand i hela huset, sängen, överallt...
Vi badar henne varje dag nu sen det är sand i hela huvvet... går inte ändå.
Funderar på att köpa en babyborste till håret, vi har bara kam idag...
Då kanske man kan massera upp sanden och sen skaka ur den. Vad tror ni?
Det kanske funkar med babyborste om håret inte är så tjockt. Mina döttrar har så onaturligt tjockt hår att jag inte tar mig ner till hårbotten om det inte är väldigt hållfasta pinnar på borsten/kammen. Därför funkar naglarna bäst.
nae, dottern har inte så tjockt hår... mest långt, tunt och flygigt.
Ska köpa en babyborste och testa.
Vill bara ge lite info. Testade med babyborste jag köpte idag, och det funkar bättre än allt vi testat tidigare. Testade bara lite men det gick rätt bra, så det ska göras ordentligt i helgen!!
Gick också bra att ta bort skorv som fastnat i håret efter att det varit skorvmedel i och det lossnat. Liksom borstas ur bra med borsten om man "gnuggar" den i hårbotten.