• MikaelaOchEricaQudijo

barnaga är underskattat

jag har läst mycket om ämnet barnaga här på fl,och jag förstår inte riktigt varför så många är imot det? om man överväger för och nackdelar tycker jag fördelarna väger mest.jag är för barnaga,jag ser det som en investering i framtiden,där jag kommer ha väluppfostrade barn som lyssnar på vad man säger och förstår att ett nej är ett nej,samt har respekt för sina föräldrar.tittar man på ungarna i dagens läge är det många som förtjänar sej en smäll.gapar och skricker,slår sina föräldrar och kompisar,lyssnar inte och är allmänt jävliga.föräldrarna har helt enkelt ingen kontroll.barn ska veta att det är föräldern som sätter gränser och inte ungen.nu vet ja ju så klart att moraltanterna kommer komma som flugor till skit dummare än så är jag ju inte,men jag tänkte höra om det inte finns fler föräldrar som mej? jag kan ju omöjligt vara den enda på fl som är possitiv till detta?

• Svar på tråden barnaga är underskattat
  • MikaelaOchEricaQudijo

*puff*

• mowgli

Om jag får se dig aga något barn så kommer jag omedelbart att polisanmäla dig. Förstått?

• MikaelaOchEricaQudijo
    mowgli skrev 2009-09-24 22:31:05 följande:
    Om jag får se dig aga något barn så kommer jag omedelbart att polisanmäla dig. Förstått?
    vilken tur att du inte vet var ja bor då
  • Karinbarin

Oavsett vad du, ts, anser om barnaga är det olagligt i Sverige och går under barnmisshandel, så enkelt är det. Och kan man inte sköta en fostran utan slag då undrar jag lite hur man tänker? Finns otroligt många välartade barn och vuxna som är respektfulla, trygga och empatiska utan att blivit agade en enda gång..

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Aga på. Vilket ris använder du?

Själv kör jag asprisen.

• Parenthood

You said it!

Många av våra föräldrar har ju blivit agade, och dom blev ju bra föräldrar. Titta däremot på ungdomen, som inte agats, lovar inget vidare. Nä, mer barnaga för en tryggare framtid utan kravaller och annat skit. Stryk ska dom ha, ligisterna.

• MikaelaOchEricaQudijo
    Karinbarin skrev 2009-09-25 00:16:56 följande:
    Oavsett vad du, ts, anser om barnaga är det olagligt i Sverige och går under barnmisshandel, så enkelt är det. Och kan man inte sköta en fostran utan slag då undrar jag lite hur man tänker? Finns otroligt många välartade barn och vuxna som är respektfulla, trygga och empatiska utan att blivit agade en enda gång..
    om ja flyttar till mellanöstern då?då e ja inte olaglig,och inte utsätter ja ungarna för barnmisshandel heller se bara vilken respekt invandrar barnen har för sina päron.

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-09-25 00:18:27 följande:
    Aga på. Vilket ris använder du?Själv kör jag asprisen.
    nä,ja tar björk.dom växer ju precis utanför så de e nära å bra. annars finns de ju massa andra saker å ta till om de e dåligt väder ute. träslev te.x
  • MikaelaOchEricaQudijo
    Parenthood skrev 2009-09-25 00:35:40 följande:
    You said it!Många av våra föräldrar har ju blivit agade, och dom blev ju bra föräldrar. Titta däremot på ungdomen, som inte agats, lovar inget vidare. Nä, mer barnaga för en tryggare framtid utan kravaller och annat skit. Stryk ska dom ha, ligisterna.
    kunde inte sagt det bättre sj
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jag har hört att hålsleven är ett effektivt slagredskap. Räcker att daska till en gång och sen tänker sig barnet för innan h'n kommer göra om det en gång till.

• MikaelaOchEricaQudijo

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-09-25 00:38:57 följande:

Jag har hört att hålsleven är ett effektivt slagredskap. Räcker att daska till en gång och sen tänker sig barnet för innan h'n kommer göra om det en gång till.
    bra tips hörrö du!!! en sån måste genast införskaffas!!!
Svar på tråden barnaga är underskattat