Sex vid ägglossning är likamed pojke?!
Ni som vet ha,ha. Pojkspermierna är ju snabbare - blir det oftast en pojke om man har sex ofta precis vid ägglossning. Ni som har erfarenhet av detta - vad säger ni - har ni fått pojkar?
Ni som vet ha,ha. Pojkspermierna är ju snabbare - blir det oftast en pojke om man har sex ofta precis vid ägglossning. Ni som har erfarenhet av detta - vad säger ni - har ni fått pojkar?
Ingen aning. Vi har ju inte bara haft sex vid ägglossningen, så det kan ju lika gärna vara någon spermie som legat kvar sedan ett par dagar tidigare. Vi har i alla fall bara pojkar
Anonym (hmmmm...) skrev 2009-09-25 06:32:18 följande:
VI hade sex 5, 3,2 (dagar innan) och samma dag som ÄL och det ser ut att bli en pojke enligt KönsUL...
Ja, teoretiskt sett om du BARA har sex på ÄLdagen så ökar chansen att få en pojke. Men that's it, teoretiskt...
Precis, pojkspermier är snabbare så det brukar bli pojkar om man har sex på äldagen och flickor brukar bli till om man har sex dagarna innan äl då flickspermier är mer uthålliga
För min del har det varit tvärtom, flickorna blev till vid äl.
Vi har kört samma "metod" båda gångerna vi blivit gravida och det är att ha sex varje dag en hel månad det har tagit sig på första och andra försöket och resulterat i en son och nu en dotter så jag tror det mest är slumpen som avgör.
Sex anbart på äl-dagen ger 70% pojkar och 30% flickor vad jag läst. Kruxet är att få vet exakt vilken dag äl är och de flesta ändå har sex innan också för att gardera sig. Och vad spelar det för roll-bara man får barn _nån_ gång!
Ha,ha - nej det spelar ingen roll. Bara en rolig teori
Nix. Ägglossningsstickor och insemination gav en flicka. Om befruktning på ägglossningsdagen skulle ge övervägande pojkar skulle inseminationsklinikernas statistik visa det, och det gör den inte.