• Choo

Hur överleva en långflygning?

Hur klarar ni av en lång flygning?

Avskyr att flyga och försöker bara se det som en transport sträcka.
    Har flygit mycket, men kan ändå inte vänja mig. Man ska ju vara på marken

Hur gör ni för att överleva långresor på 10-15 timmar?
    En kort flygning är inget problem, men när det är över 10 timmar är det pest och pina. När man flyger till destinationen brukar det inte vara problem men alltid när jag ska hem får jag sådan ångest. Mår riktigt dåligt, speciellt när man flyger vakentid så säga.

TIPS VÄLKOMMET :-P

• Svar på tråden Hur överleva en långflygning?
  • Stårschan

Bok, mp3, sömn, film, korsord. Just vid långflygningar är det nog den enda gången när jag känt mig sugen på att ta sömntabletter, men sådana är väl receptbelagda antar jag.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • 071001

Har inte testat det tidigare men nästa långresa kommer jag banne mig att göra det, ta en sömntablett och hoppas på att få sova mycket, vilket jag annars inte kan på flyg.

• Användarnamn är för mesar

På samma sätt som du överlever att sitta 10 timmar på ett tåg. Tag med öronproppar och det stårchan räknade upp.

Såndär ögonmask brukar göra det lättare att sova för mig iallafall.

• 071001

Jag har problem med sätet, sitter så jädra dåligt i flygstolarna. Film och böcker är kanon när man inte kan sova.

Enligt min erfarenhet: När man flyger tillbaka till Europa från någon annan värlsdsdel, så brukar planen ofta vara bara halvfulla, om ens det. Så fort vi lyft kutar jag iväg från min egen plats och tar en hel rad för mig själv, så att jag kan ligga nästan raklång och då sover jag hur bra som helst.

Har aldrig flugit charter så jag vet inte hur det funkar där.

• 071001

Jag har dessvärre inte varit med om halvfulla plan vare sig på charter eller annat, men det vore ju en dröm att få ligga raklång!

• evaoregon

Användarnamn är för mesar skrev 2009-09-25 10:45:46 följande:

Enligt min erfarenhet: När man flyger tillbaka till Europa från någon annan värlsdsdel, så brukar planen ofta vara bara halvfulla, om ens det. Så fort vi lyft kutar jag iväg från min egen plats och tar en hel rad för mig själv, så att jag kan ligga nästan raklång och då sover jag hur bra som helst. Har aldrig flugit charter så jag vet inte hur det funkar där.
    Det låter ju perfekt, men när jag flugit så har planen alltid varit fulla (eller nästan fulla) så ingen egen rad för mig!
  • evaoregon
    Stårschan skrev 2009-09-25 10:36:16 följande:
    Bok, mp3, sömn, film, korsord. Just vid långflygningar är det nog den enda gången när jag känt mig sugen på att ta sömntabletter, men sådana är väl receptbelagda antar jag.
    Min man tog johannesört (vilket är ett naturmedel) när vi flög till Nya Zeeland och det funkade väldigt bra. Jag kunde inte ta något eftersom jag var gravid. Nu har vi barn och då blir det ju genast struligare med sömnmedel eftersom man måste ta hand om barnen.
  • evaoregon
    Choo skrev 2009-09-25 10:12:24 följande:
    Hur klarar ni av en lång flygning? Avskyr att flyga och försöker bara se det som en transport sträcka. Har flygit mycket, men kan ändå inte vänja mig. Man ska ju vara på marken Hur gör ni för att överleva långresor på 10-15 timmar? En kort flygning är inget problem, men när det är över 10 timmar är det pest och pina. När man flyger till destinationen brukar det inte vara problem men alltid när jag ska hem får jag sådan ångest. Mår riktigt dåligt, speciellt när man flyger vakentid så säga. TIPS VÄLKOMMET :-P
    Det är jobbigt, tycker jag. Jag flyger ofta långa sträckor eftersom jag bor på USAs västkust och flyger hem med jämna mellanrum. En flygning på drygt 10 timmar plus ytterligare en flygning på ett par timmar innan jag kommit fram.

Numera har jag alltid barn med så det mesta av min tid går åt till att se till att de har det bra. Om jag har tur så lyckas jag läsa någon tidning eller bok, men jag har aldrig lyckats sova på planet för det är så trångt och obekvämt.
Svar på tråden Hur överleva en långflygning?