• Nemiia

Hur tidigt får byggjobbare börja jobba?

Ja som rubriken lyder. Jag trodde att det tidigaste man fick börja som t.ex. byggjobbare var kl: 07:00 men idag började dom såga på sågmaskinen och banka i fasaden 06:30 är inte det lite väl tidigt?

Det verkar som om dom är lite stressade att inte hinna klart men så tidigt, någon som vet? Dom jobbar även lördagar men då börjar dom inte lika tidigt.

Tacksam för svar om någon vet.

• Svar på tråden Hur tidigt får byggjobbare börja jobba?
  • La Lola

7 är nog det vanligaste men det är ju fredag, dvs en vanlig dag så då ska ju ändå de flesta kliva upp på morronen o gå till skola o jobb så jag ser inget problem i om de börjar tidigare.

(ja det finns de som nattjobbar o sover på dagen men nu tänkte jag inte på dessa först o främst)

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • norgesessan

Min make börjar aldrig med saker som hörs bra före 8. Men vet inte hur det är med lagar..Han är ofta i lägenheter.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Nemiia

Tack för era svar. Jag kan ju inte göra så mycket åt när dom börjar men tänkte iaf höra. Jag vet att det finns lagar som reglerar sådant men inte vart man hittar det. Klart att dom måste göra sitt jobb men inte innan sju tycker jag. Kanske lika bra att klämma in att jag inte går hemma för att jag vill utan för att jag är tvungen .

• Stårschan

Det kan vara så att arbetet är försenat och att de riskerar att åka på vite om de inte är klara i tid...

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Puss och Kram

Ett jävla gnäll på hantverkare som aldrig kommer och sen gnälls de för att de jobbar för tidigt, jag förstår mig inte på folk...

• norgesessan
    har då aldrig gnällt om att dom inte kommer...Sen föredrar jag en mellansak...Visa hensyn på morgonen och komma i tid generellt..
    Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Nemiia

Puss och Kram skrev 2009-09-25 10:49:04 följande:

Ett jävla gnäll på hantverkare som aldrig kommer och sen gnälls de för att de jobbar för tidigt, jag förstår mig inte på folk...
    Men låt bli att kommentera då? Det var bara en enkel fråga jag ställde inget påhopp på någon.
  • Nemiia
    Stårschan skrev 2009-09-25 10:48:46 följande:
    Det kan vara så att arbetet är försenat och att de riskerar att åka på vite om de inte är klara i tid...
    ja så kan det kanske vara ja, för dom ska vara klarar här i slutet av okt med renoveringen av fasaden och dom har inte ens gjort en sida klar.
    Visste inte att dom kunde åka på vite.
Svar på tråden Hur tidigt får byggjobbare börja jobba?