• Anonym

Jeans?

Finns det jeans som passar bra till mig som har fet midja och mage? Stuprörsjeans är jag ute efter.
    (och ja jag skäms över min kropp...)

Tips?

• Svar på tråden Jeans?
  • Anonym

Det finns väl på de flesta affärer?
    Vad har du för storlek?

• Anonym

Tycker jag testat så många jeans men bara ett par satt bra från Only men dom har täjt sig en MASSA nu och är för stora. + att dom är i en färg jag inte gillar.

Har storlek 28 på dom jeansen. Ligger väl på strl 28 beroende på märke och modell...

• Anonym

Men då är du ju inte stor?
    Jag har köpt ett par på Gina de är bra (gillar inte Gina annars...), mörkt jeansblå.

• Chaplin

Köp ett par byxor som är lite lägre i midjan. Jag har jätte smala ben, liten rumpa och så är liksom min mage ett par storlekar större!

Jag brukar därför satsa på jeans som är lite lägre i modellen, men absolut inte allra lägsta modellen. Jag varierar i storlek 28-30 beroende på modell. Köper jag jeans i storlek 30 så får det vara sådana som inte ska vara smala, för då blir de förstora. Och då kan de istället vara lite högre i midjan.

• Anonym

Diesel har jättebra stuprör likaså G-star, jag har breda höfter och långa ben :))

• Lottis77

Jeansleggings! Absolut det skönaste som finns. Köpte senast på Gina och tidigare på Vero Moda. Vero Modas är lite mer "jeansiga" i tyget, medan Ginas är mer som tights med jeanslook.

• Limber

Hr du större midja ska du absolut inte köra med Jeans med lägre midja! Det kan sluta med att man istället ser ut som en muffins...

Hade jag varit du så hade jag kört på en normal hög midja, stretch modell (98 % bomull 2% elastan) Men håller absolut med Nynni med jeansleggings!, jag har väntat på denna absolut fantastiska idé länge! Helt perfekt för alla kroppstyper.

Jag hamnar därmemot under typen som har fylliga lår och rumpa, men mindre i midjan, och mitt problem blir då det motsatta, för att få jenasen att komma över lår och stuss, så måste jag ha en störra storlek, men i midjan blir det sedan en megaglipa vid svanken och då blr jag tvungen att gå runt och dra upp mina jeans hela tiden!!

Men hittade ett fantastiskt märke på nätet som gör jeans för just min kroppstyp. Så du kan ju alltid prova och kolla runt på nätet och se vad du hittar. det var så jag hittade mina absolut favoritjeans!

• Limber

Hr du större midja ska du absolut inte köra med Jeans med lägre midja! Det kan sluta med att man istället ser ut som en muffins...

Hade jag varit du så hade jag kört på en normal hög midja, stretch modell (98 % bomull 2% elastan) Men håller absolut med Nynni med jeansleggings!, jag har väntat på denna absolut fantastiska idé länge! Helt perfekt för alla kroppstyper.

Jag hamnar därmemot under typen som har fylliga lår och rumpa, men mindre i midjan, och mitt problem blir då det motsatta, för att få jenasen att komma över lår och stuss, så måste jag ha en störra storlek, men i midjan blir det sedan en megaglipa vid svanken och då blr jag tvungen att gå runt och dra upp mina jeans hela tiden!!

Men hittade ett fantastiskt märke på nätet som gör jeans för just min kroppstyp. Så du kan ju alltid prova och kolla runt på nätet och se vad du hittar. det var så jag hittade mina absolut favoritjeans!

• Lottis77
    Limber skrev 2009-09-25 11:22:44 följande:
    Hr du större midja ska du absolut inte köra med Jeans med lägre midja! Det kan sluta med att man istället ser ut som en muffins...Hade jag varit du så hade jag kört på en normal hög midja, stretch modell (98 % bomull 2% elastan) Men håller absolut med Nynni med jeansleggings!, jag har väntat på denna absolut fantastiska idé länge! Helt perfekt för alla kroppstyper. Jag hamnar därmemot under typen som har fylliga lår och rumpa, men mindre i midjan, och mitt problem blir då det motsatta, för att få jenasen att komma över lår och stuss, så måste jag ha en störra storlek, men i midjan blir det sedan en megaglipa vid svanken och då blr jag tvungen att gå runt och dra upp mina jeans hela tiden!!Men hittade ett fantastiskt märke på nätet som gör jeans för just min kroppstyp. Så du kan ju alltid prova och kolla runt på nätet och se vad du hittar. det var så jag hittade mina absolut favoritjeans!
    Får jag bara fråga vad det är för jeans du hittat? Jag har också smal midja i förhållande till rumpa/lår, och det är ett elände att hitta bra jeans (bortsett från leggingsen då).
Svar på tråden Jeans?