• ThiCha

Vad köper ni för handdukar och var?

Har testat olika alternativ, köpte två stora badlakan på ikea, valde svarta eftersom de passa bäst, fick känslan av att vita skulle lätt bli solkiga sov.
    kom hem och tvättade dem enligt instruktion och första gången man torka sej efter duschen var man helt svart luddig!!

köpte två till handdukar på ica maxi, denna gång i grått. Gjorde samma sak och var grå luddig efter duschen..

Kan tänka mej att handdukar luddar av sej till en början men hur länge ska man stå ut med detta, dessa ikea badlakan har hängt med i ett antal månader och luddar fortfarande på kroppen..

Någon som kan rekommendera märke och butik?
    vill ha badlakan som suger upp all fukt, inte som är stela och man får gno bort allt vatten på kroppen..?

• Svar på tråden Vad köper ni för handdukar och var?
  • The Black Lady

Jag köper mina på hemtex och är supernöjd Inget ludd där....

• faster

vi köper numera alla våra handdukar på dollar.
    Billiga o torkar upp allt i stort sett helt utan ludd.
    Finns i alla möjliga färger.

• Majsan70

Köper det mest i badrumsväg på Jotex och är jättenöjd. Håller dock med om att vita handdukar gärna blir solkiga..speciellt de man har till händerna. Köpte jättesnygga vita i somras, men de är fula nu..ja de till händerna då, så nu har jag köpt svarta istället. *S*

• Cornellia

Jag har köpt mina på JYSK, och dom är superbra. Tjocka och mjuka, män ändå så suger dom upp vatten bra.

• Sommar2

Köper oftast på hemtex, märket living och dom luddar inte.

• ThiCha

får kosta på mej flera o kanske ska prova hemtex denna gång..

• ThiCha

faster

dollar har ja aldrig hört talas om, finns det internet shopping??

• Cornellia
    Cornellia skrev 2009-09-25 13:54:08 följande:
    Jag har köpt mina på JYSK, och dom är superbra. Tjocka och mjuka, män ändå så suger dom upp vatten bra.
    men  ska det juh stå !!
  • Tigra79

Jysk är helt klart bäst och mest prisvärt... Tjocka, håller hur länge som helst och superbra uppsugningsförmåga. Många snygga färger också.

• faster

Nej tyvärr gör det inte det.de har däremot en hemsida.
    Deras affärer finns från norra norrland o den som ligger längst söderut är i gävle....
    lite synd för de har kanonfina saker o är billiga.
    dollarstore heter butiken.

ThiCha skrev 2009-09-25 13:59:08 följande:
    fasterdollar har ja aldrig hört talas om, finns det internet shopping??
Svar på tråden Vad köper ni för handdukar och var?